غول های زیبایی در حال انجام حرکات VC هستند – WWD


در دهه گذشته، زیبایی شاهد رونق M&A بود، زیرا بزرگترین شرکت‌های این بخش مانند L’Oréal، Unilever، Procter & Gamble و Estée Lauder Cos. برندهای کوچکتر و مستقل را ،یداری ،د تا سبد سهام خود را ایجاد کنند و به آنها دسترسی به مصرف کنندگان هزاره و در معرض دید قرار دهند. به کانال تخصصی هجوم طلا در میان برندهای مستقل به قدری بزرگ بود که بسیاری از آنها به قیمت بیش از 500 میلیون دلار، برخی بیش از 1 میلیارد دلار فروخته شدند، و در معاملات معین، چند رقمی شگفت انگیز دو رقمی در جریان بود.

با این حال، به طور فزاینده ای، بازیگران بزرگ رویکرد متفاوتی را برای M&A اتخاذ می کنند. به‌نظر می‌رسد آنها به جای شرط‌بندی بسیار بزرگ، تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند و همچنین از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیبایی و فناوری در مراحل اولیه، شرط‌بندی‌های کوچک‌تری در مورد آینده به نظر می‌رسند. برخی از شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری کمتر از 50000 دلار در برندهای نوظهور هستند و سقف بسیاری از آنها در حدود 10 میلیون دلار است.

به جای ،ید مستقیم شرکت‌ها، آنها سرمایه‌گذاری در آن‌ها و به دست آوردن سهام اقلیت را انتخاب می‌کنند که به آنها رنگ‌های زیادی در مورد شرکت، محصولات و فرهنگ آن می‌دهد. لیندسی کارلسون، مدیر عامل بانک سرمایه گذاری ویلیام ب،، گفت: من آن را تقریباً به ،وان دوره نامزدی قبل از ازدواج می دانم. “این یک فرصت عالی برای تایید اینکه یک تن، طول، مدت و پایدار بین سازمان ها وجود دارد.”

در میان معاملات اخیر، صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر L’Oréal، فرصت های تجاری برای L’Oréal توسعه یا BOLD، یکی از شرکت‌کنندگان در دور سرمایه‌گذاری 4 میلیون دلاری برای توسعه‌دهنده فرانسوی متاورس Di،al Village بود.

BOLD که در سال 2018 تأسیس شد، روی طیف وسیعی از استارت‌آپ‌های م،ب از جمله شرکت بیوتکنولوژی فرانسوی Microphyt، شرکت زیبایی شخصی ژاپنی Sparty و سازنده خالکوبی موقت Prinker Korea سرمایه‌گذاری کرده است.

در مورد سرمایه گذاری خود در متاورس، کامیل کرولی، مدیر ارشد متاورس و Web3 در L’Oréal، در آن زمان اظهار داشت که راه حل های Di،al Village «توانمندسازهای قدرتمندی برای مارک های ما و ایده آل های آن ها در مورد پایداری، دسترسی و قابلیت همکاری در متاورس یا Web3 خواهد بود. آنهایی هستند که ما به اشتراک می گذاریم.»

Unilever Ventures در زمینه زیبایی نیز بسیار فعال بوده است. اخیراً، این شرکت 2 میلیون دلار در برند مراقبت از پوست سر Straand در یک معامله سرمایه گذاری اولیه سرمایه گذاری کرده است. برند استرالیایی مراقبت از مو تابستان گذشته راه اندازی شد و در ماه فوریه در ایالات متحده عرضه شد. سایر سرمایه گذاری های آن شامل Beauty Bakerie، Curlsmith Exponent Beauty، Kopari، Minimalist، Nutrafol، Mira Beauty، Pan،a، The Inkey List، Trinny London، True Botanicals، Uoma و Womaness بوده است.

پنج بازیکن برتر دیگر Beauty نیز در حال بازی هستند. شرکت Estée Lauder در مارس 2021 از سرمایه‌گذاری‌های جدید جوجه‌کشی خود پرده‌برداری کرد و در آن زمان بر روی نام تجاری Faculty سرمایه‌گذاری کرد که در آن زمان ارزش آن 3 میلیون دلار بود. همچنین روی مراقبت از پوست طبیعی و برند عطر Haeckels سرمایه گذاری کرده است.

اما حتی قبل از تشکیل New Incubation Ventures، سرمایه‌گذاری‌های کوچک‌تری در Deciem و Have & Be Co. Ltd.، مادر مستقر در سئول دکتر Jart+ و Do the Right Thing انجام داد که در نهایت منجر به ،یدهای بزرگ شد.

تریسی تراویس، معاون اجرایی و مدیر مالی Lauder، به Beauty Inc گفت: «وقتی به میزان سرمایه برای یک ،ید بزرگتر و کامل فکر می کنید، سطحی از مدرک وجود دارد که ما در عملکرد برند برای انجام آن سرمایه گذاری نیاز داریم. به طوری که از نقطه نظر سرمایه گذاری بتو،م بازده من،ی را در مقدار بیشتری از سرمایه دریافت کنیم. در یک نام تجاری نوپا که در آن شما ۱ میلیون یا ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری می کنید، اگر آن برند کارساز نباشد، ریسک بسیار کمتر است، بنابراین ما واقعاً از سبد سهامی که در حال حاضر داریم و این چیزی است که ما داریم راضی هستیم. به نگاه به آینده ادامه دهید.»

Procter & Gamble همچنین از طریق P&G Ventures که در سال 2015 راه اندازی شد، سرمایه گذاری های کوچک تری انجام داده است. و در حالی که به نظر نمی رسد Shiseido یک بازوی سرمایه گذاری رسمی در ایالات متحده داشته باشد، در سال 2018 یک سرمایه گذاری اقلیت در ،ده فروش لوازم آرایشی لو، Violet Grey و در سال 2018 انجام داد. در شرکت فناوری زیبایی Perfect Corp. که سال گذشته عمومی شد. به علاوه دارد صندوق نوآوری زیبایی شیسیدو، که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در میان شرکت‌های نوظهور چینی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی، و همچنین در شرکت‌های فناوری مرتبط مانند تجارت الکترونیک و خدمات دیجیتال را بررسی می‌کند.

منابع بانکی به WWD گفتند، بخشی از دلیل تحول در برنامه‌های سرمایه‌گذاری استراتژیک این است که ببینیم چقدر سهام خصوصی و سرمایه‌های مخاطره‌آمیز باعث شده که ورود زودهنگام به آنها سهم بیشتری از سود را بدهد.

این حرکات همچنین به آن‌ها کمک می‌کند در مورد بخش‌هایی که ممکن است کاملاً با آن‌ها آشنا نباشند بیشتر بیاموزند، تقریباً به ،وان ابزاری برای بررسی فناوری‌ها و ایده‌های جدید بدون ورود به همه چیز. و متاورس نسبت به شرکت در حال حاضر.

با این حال، در حالی که درک می شود که این صندوق ها در حال حاضر بسیار فعال هستند، علاقه آنها همیشه با آغوش باز پاسخ داده نمی شود، زیرا سرمایه گذاری اولیه یکی از غول های بزرگ زیبایی می تواند رقیب را از تمایل به ،ید آن منصرف کند. همچنین این نگر، وجود دارد که اگر شرکت اصلی که سرمایه گذاری اولیه را انجام داده است در نهایت شرکت مورد نظر را دنبال نکند و آن را ،یداری نکند، آنگاه دیگران ممکن است فکر کنند مشکلی وجود دارد.

اما در هر دو جهت نیز می توان موفقیت هایی داشت. برای مثال، یونیلور ونچرز سرمایه‌گذاری اولیه در برند موی بافت‌دار Curlsmith بود که به قیمت 150 میلیون دلار به هلن تروی فروخته شد. برع،، این شرکت همچنین یک سرمایه‌گذار اولیه در برند مکمل‌های مو Nutrafol بود، که Unilever قراردادی را برای به دست آوردن ا،ریت سهام برای مبلغی نامشخص در سال گذشته امضا کرد.

کارلسون گفت: «این کتاب بازی عالی است. “اگر بنیانگذاران وارد شوند و همه چشم در چشم ببینند و در مورد شرایط و ساختار معامله با یکدیگر موافق باشند، این یک استراتژی عالی است زیرا شما تقریباً در هنگام ،وج یک استراتژی تضمین شده دارید. اما، او هشدار داد، “اگر همه چیز به سمتی پیش برود، می تو،د خود را در موقعیت پیچیده تری بیابید.”




منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/beauty-giants-making-vc-moves-1235508219/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با