آموزش کاشت ناخن با تیپ کامل‌ترین راهنمای تیپ ناخن-رژ دونی

شناخت انواع فرم ناخن و نحوه صحیح ایجاد آن از نکات مهم در آموزش کاشت ناخن است. لمینت یا کاور کردن ناخن که در واقع همان کاشت ناخن است، با این تفاوت که در کاور کردن ناخن از تیپ استفاده نمی شود و تمامی موارد روی ناخن طبیعی شما انجام میشود. در دوره حرفه ای کاشت ناخن، کاور کردن ناخن هم اموزش داده میشود. کاشت ناخن قالبی، به وسیله قالب هایی با سایز طبیعی ناخن ها انجام می شود، مقداری از مواد مخصوص کاشت ناخن را در قالب ریخته و با مهارت روی صدف ناخن ها قرار می دهیم و پس از چند ثانیه، قالب را از مواد روی ناخن جدا کرده و بر میداریم.

  • در ادامه این مقاله به معرفی دقیق‌تر راه های کاشت ناخن می‌پردازیم.
  • ناخن‌کارها باید مرتب دست‌شان را به دست مشتریان بزنند؛ اگرچه باید دستکش دست کنند اما در مواقعی دستکش سوراخ می‌شود؛ دست عرق می‌کند یا فرد از آن کلافه می‌شود.
  • اگر ناخن‌‌کار باشید هم احتمالاً این جمله را از مشتریانتان شنیده‌اید.
  • مانیکور عملی است که در راستای زیبایی و سلامت دستان، ناخن ها و همچنین خشکی پوست و عوامل مرتبط با آن ها، انجام می شود.

تیپ ناخن، یک ساختار مسطح و همشکل با ناخن طبیعی هست که به عنوان پایه کاشت ناخن، بر روی ناخن اصلی چسبانده میشه و روی این تیپ رو با مواد کاشت ناخن پوشش میدن تا استحکام ناخن چند برابر بیشتر بشه و ظاهری یکدست و مرتب برای ناخنها به وجود بیاد. تیپ ناخن در واقع نوعی ناخن مصنوعی هست که روی ناخن چسبانده میشه و به شما این امکان رو میده تا طول ناخن رو به هر اندازه که تمایل دارید، افزایش بدید. این روش از انواع کاشت ناخن به مهارتی غیر قابل انکار نیاز داشته و باید به وسیله مقدار مناسبی از پودر اکریلیک اقدام به ساخت یک زیرسازی محکم و مناسب برای آکواریوم کوچک ناخن ها نمود. از انواع کاشت ناخن به روش ژله ای، می توان کاشت ژله ای کلاسیک را نام برد که با استفاده از سه لایه ژل به نام های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین به ساخت لایه ای شیشه ای و محکم در سطح ناخن ها اقدام می شود. پس از هربار ژل زدن بر سطح ناخن ها باید دست را در دستگاهی به نام UV قرار داد و در انتها به وسیله ماده کلینز، حالت چسبندگی آن را از بین برد.

علت ترک خوردن ناخن کاشته شده

یکی از قسمت هایی که خانم ها علاقه ی زیادی به زیبا نشان دادن آن دارند ناخن ها می باشند. برای این که ناخن ها و در نهایت دست های خود را زیباتر نشان دهند اقدام به کاشت ناخن می کنند. زمانی که شما قصد کاشتن ناخن را دارید باید با یک سری مطالب در این زمینه و همچنین با انواع روش های این کار آشنا شوید. برخی روش های مختلف کاشتن ناخن عبارتند از کاشت ناخن قالبی، پودری، ژله ای، میکس، فیبر یا گیاهی، دیپینگ، گریم، سیلک، بیبی بومر و کاشت هایلایت، تیپ گذاری، کروم، ماربل و بسیاری انواع دیگر. کاشت ناخن مراحل خاص خود را دارد که به ترتیب عبارتند از آماده سازی پودر کاشتن ناخن، زیرسازی ناخن، استفاده از پرایمر ناخن، چسباندن ناخن، مرحله ی آخر نیز کاشتن ناخن می باشد.

این روش را میتوان یکی از بدترین روش های کاشت ناخن دانست، معمولا در این روش سوهان کشی قبل از کاشت انجام نمیشود، ناخن را به ضدقارچ آغشته میکنند سپس پودر را بر ناخن مصنوعی گذاشته و آن را به ناخن میچسبانندو ناخن مصنوعی جدا خواهد شد. کاشت ناخن در واقع فرایند آرایش و زیباسازی ناخن با استفاده از تجهیزات مخصوص، مواد مختلفی را با دوام بالا بر ناخن طبیعی شما قرار میدهند و شما تا زمان رشد ناخن طبیعی خود از هر گونه عملی بر ناخن های خود آسوده خواهید بود. معمولا کاشت ناخن با سوهان کشی ناخن طبیعی با استفاده از سوهان برقی شروع میشود و پس از آن با توجه به نوع کاشت از مواد و روش های مختلف برای کاشت استفاده میشود. برای قرار دادن ناخن مصنوعی با انجام کاشت باید روی ناخن طبیعی را با سوهان های برقی خاص صاف و ریز کنند.

دقت داشته باشید که در این مرحله باید رد سرسوهان دورگیر را از روی مواد از بین ببرید. اگر در دوره آموزشی که شرکت می کنید این مراحل را به صورت پایه و صحیح آموزش ببینید، انجام تمامی کاشت های ناخن برای شما کاری راحت خواهد بود. در این مرحله، تمام روش های کاشت ناخن را به صورت کامل آموزش می بینید.

دوره مبتدی کاشت ناخن

پودر اکریلیک سال هاست که در بسیاری از سالن ها جز اصلی از لوازم کاشت ناخن به حساب می آید. یکی از قسمت های پر طرفدار مانیکور و پدیکور که قبل از کاشت انجام می گیرد، ماساژ دست و پا با مرطوب کننده است که باعث رسیدن رطوبت کافی به پوست و نرم شدن آن می شود. بنابراین تهیه یک مرطوب کننده مرغوب لازم است، به خصوص برای مشتریانی که پوست خشک و حساس دارند. روغن کوتیکول را در پایان کار روی پوست اطراف ناخن بزنید و با دست ماساژ دهید تا جذب شود. برای نرم شدن، از بین رفتن خشکی و تقویت آنها، روغن کوتیکول مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید به کیفیت چسب ناخن توجه نمایید زیرا اگر چسب شما از قدرت چسبندگی بالای برخوردار نباشد، تیپ به درستی به ناخن نمی چسبد و همین امر موجب هواگیری و ایجاد حباب زیر کاشت و در نتیجه بلند شدن آن می شود.

سرفصل های دوره مبتدی و پیشرفته کاشت ناخن

کاشت ناخن تقریبا محدودیت سنی نداشته و از دختران پانزده ساله تا مادربزرگ های هشتاد ساله را به سمت خود جذب کرده است. مشتریانی که برای زیبایی ناخن های دست و پایشان اهمیت قائل هستند از سخت گیر ترین خانم ها تا ساده پسند ترین خانم ها را شامل می شود و همین امر موجب داغ تر شدن این بازار در تمامی روزهای سال می باشد. اگر کاشت پودری باشد یا کمتر از حد مواد گذاشته‌اید و با کار‌های روزمره خانه آسیب‌پذیر شده یا زیاد سوهان‌کشی کرده‌اید و مواد نازک شده یا مواد پودرتان مرغوب نیست احتمال خشک شدن و خراب شدن آن زیاد است. ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی‌بیند، زیرا بعد از جدا شدن ناخن از بستر که ناخن رشد می‌کند و فرد احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند یعنی ناخن سالم است در بعضی مواقع کاشت برای کسانی که عادت به‌جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست، اما ممکن است برخی به مواد کاشت حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن‌ها دچار اگزما می‌شود و باید هرچه سریع‌تر کاشت را بردارند. هر چه ناخن کار، کاشت ناخن حرفه ای تر و طبیعی تر انجام دهد قیمت کاشت ناخن بالا تر می رود.

این مرحله، زیبا ساختن ناخن‌ها با استفاده از لاک ناخن است تا سطح ناخن صاف و یکدست شود. شما می‌توانید از یک لاک شفاف یا لاک‌های رنگی برای زیباتر شدن ناخن هایتان استفاده کنید. اگر ناخن های طبیعی شما بلند است، آنها را با استفاده از ناخن گیر یا قیچی ناخن کوتاه کنید. گوشه‌های اطراف ناخن را نیز کوتاه و مرتب کنید تا ناخن مصنوعی بهتر بر روی بستر ناخن‌های طبیعی شما قرار بگیرد. به همین دلیل این روش به افرادیکه وقت و حوصله این روش را ندارند توصیه نمی شود زیراکاشت ناخن پودری بسیار زمان بر است.

کاشت ناخن پودری زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان بر احتیاج به سوهان کشی دارد، این نوع کاشت برای کسانی که وقت حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن کاشـت ناخن قالبی بیشتر است. ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش های دیگر کاشـت ناخن مواد بیشتر مصرف میشود. های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است. برای عمل کاشـت ناخن موارد زیادی را باید رعایت کرد ابزار و موادکاشـت ناخن را باید شناخت و زیر نظر متخصص این کار را انجام داد. این نوع کاشت برای کسانی که خواهان کاشت طبیعی هستند و در محیط مرطوب زندگی می‌کنند، بسیار مناسب است.