دوره آموزش آرایش صورت آموزشگاه فنی و حرفه ای هنرآموزان-رژ دونی

توجه داشته باشید که نحوه آرایش عروسی ممکن است با برنامه روزمره شما کمی متفاوت باشد. در این جا چند نکته و ترفند حرفه ای آرایش عروس برای کمک به ایجاد سهولت در کار آورده شده است. یعنی کانتورینگ برای انواع چهره های مختلف، یک فرمول مشابه ندارد. اگر فرم چهره شما از نوع بیضی است، به شما تبریک می گوییم چون در اغلب مواقع نیازی به کانتورینگ نخواهید داشت. اما سایر فرم های چهره مثل صورت گرد، صورت مربعی و صورت قلبی نیاز به کانتورینگ دارند.

  • سعی کنید از پاک کننده‌های ملایم و ژل‌های شست و شو متناسب با پوستتان برای شست وشو استفاده کنید.
  • از مرکز لبرها شروع کنید و به طرفین بروید و هیچ نقطه ای را خالی نگذارید.
  • در واقع باید یک بوم کاملا تمیز و آماده برای آرایش داشته باشید.
  • استفاده از لاک‌های زرق و برق دار برای همه ناخن‌ها نه‌تنها جلب توجه نمی‌کند بلکه می‌تواند برای افراد زننده هم به نظر برسد.

یادتان باشد میکاپ ارتباط مستقیم با جوان تر یا مسن تر نشان دادن چهره شما دارد. پس اگر می خواهید چهره شما جوان و شاداب به نظر برسد، از رنگ های لایت استفاده کنید. می توانید از سایه چشم استفاده نکنید و تنها به یک خط چشم دنباله دار و تمیز بسنده کنید. در آرایش عروس باید زیرساز میکاپ خیلی اصولی و دقیق انجام شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. بهتر است از بهترین برند پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و پودر فیکس استفاده شود. زیرسازی آرایش را با پرایمر آغاز کرده و آن را متناسب با نوع پوست عروس انجام می دهیم.

قدم دوم: زیرسازی پوست برای یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه

اگر پوست گندمی دارید بهتر است از رژلب های بژ ، کالباسی ، شرابی، نارنجی، بنفش ، مسی ،ارغوانی و تمشکی استفاده نمایند. اگر می خواهید چشمانتان در صورت جلوه بیشتر داشته باشد، در بقیه آرایش خود از رنگ های خنثی استفاده کنید. رنگ بنفش به چشمان قهوه ای، ظاهر خوبی می بخشد و آنها را زیباتر می سازد. شما تنها می توانید زمانی از سایه های آبی رنگ استفاده کنید که تیره باشند. رنگ های سفید و نقره ای برای چشمان سبز رنگ مناسب نیست.

می توانید از مژه های مصنوعی کم حجم هم برای خوش حالت کردن چشم های خود استفاده کنید. با استفاده از کرم پوست شما به صورت یکدست می شود و شما می توانید به کمک کرم پودر رنگ دلخواهتان را به پوست صورتتان بدهید. چنانچه شما پوست روشن و سفیدی دارید و دوست دارید که پوستتان را تیره تر کنید بهتر است که از کرم ها با شماره ۴ به بالا استفاده کنید. بهتر است که رنگ کرم پودر شما برای روز به رنگ پوستتان نزدیک تر باشد و برای شب از کرم پودر هایی که دو درجه از پوستتان تیره هستند استفاده کنید.

نمونه کار هنرجویان دوره میکاپ و گریم

هدف برداشتن ابرو ایجاد قوس مصنوعی نیست بلکه باید در جهت قوس طبیعی ابرو آن را بردارید. کسانی که چشم های نزدیک به هم و یا چشم های ریز دارند ، بهتر است خط چشم پلک پایین را کامل نکشند. برای کشیدن یک خط چشم راحت ، با خط چشم انتهای مژه ها را نقطه گذاری کنید و سپس نقطه ها را به هم وصل کنید. انتهای این خط را به خط چشمی که کشیده اید وصل نمایید تا به شکل یک مثلث در آید. اشکالات خط چشم خود را تصحیح نمایید تا خط چشمی زیبا داشته باشید. سایه را با یک برس صاف و با حرکات راست و چپ یا کوبه ای روی پلکتان بزنید.

آرایش صورت گرد: خانم هایی که اضافه وزن دارید اینطوری آرایش کنید!

دنیای بی حد و مرز آرایش، دنیایی است که می توان در آن تمامی نواقص چهره و صورت را پوشاند. این را به خاطر داشته باشید که آرایشی زیبا و دلنشین است که در آن اغراق نشده باشد و زیبایی طبیعی چهره حفظ شده باشد. شما می توانید با رعایت تمامی نکات مهم، زیبایی چهره تان را دو چندان کنید. به عنوان مثال اگر ابروهای کم پشتی دارید می توانید با استفاده از سایه ابرو یا مداد ابرو آن را ترمیم کنید و زیبایی ابروهایتان را چند برابر کنید. آرایش صورت یکی از مهمترین مواردی است که شما باید به آن توجه داشته باشید؛ زیرا علاوه بر زیبایی، پای سلامت پوست و چشم هایتان در میان است. اگر تمایل دارید تا قانون ها و باید و نبایدهای آرایش کردن را از صفر تا صد فرا بگیرید، به شما پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله را دنبال کنید.