چه؟ یونیلور نتایج خود را برای سال مالی 2022 اعلام کرده است. تولیدکننده FMCG مستقر در بریت،ا رشد فروش اساسی 9 درصدی را گزارش کرد که توسط همه واحدها هدایت می شود، با رشد قیمت 11.3 درصد و کاهش حجم 2.1 درصد.
جزئیات گردش مالی 14.5 درصد افزایش یافت و به 60.1 میلیارد یورو رسید و سود عملیاتی زیربنایی با وجود فشار بر حاشیه سود، اندکی بهبود یافت و به 9.7 میلیارد یورو رسید.
از نظر عملکرد بر اساس دسته بندی، واحد زیبایی و رفاه به لطف یک سال رشد قوی دیگر در بخش پرستیژ و سلامت و رفاه، که اکنون بیش از 2.5 میلیارد یورو گردش مالی دارد، فروش اساسی 7.8 درصد افزایش یافت.
در همین حال، بر اساس منطقه، بازارهای نوظهور فروش پایه را 11.2 درصد افزایش دادند، چین اندکی کاهش یافت، اما آسیای ج،ی شاهد رشد قوی در قیمت و حجم بود و آمریکای لاتین رشد 20.1 درصدی قیمت را تجربه کرد. بازارهای توسعهیافته 5.9 درصد پایینتر بوده و در آمریکای شمالی بهتر از اروپا است.
چرا؟ آلن جوپ، مدیر عامل شرکت، اظهار داشت: «یونیلور در شرایط چالش برانگیز اقتصاد کلان، یک سال رشد بالا را ارائه داد… علیرغم افزایش شدید هزینههای مواد، ما افزایش سرمایهگذاری برند و بازاریابی خود را در اولویت قرار دادهایم. حاشیه عملیاتی زیربنایی مطابق با راهنمایی ما ارائه شد و سود عملیاتی زیربنایی برای سال افزایش یافت.
ما پیشرفت بیشتری در تحول یونیلیور داشتهایم و به ارائه بر اساس اولویتهای استراتژیک خود ادامه میدهیم. مدل عملیاتی جدید ما در حال حاضر فرهنگ تصمیمگیری جسورانهتر و سریعتر با مسئولیتپذیری بهبود یافته را باز میکند. ما با فروش تجارت جه، چای و ،ید Nutrafol به بهبود مشخصات رشد خود ادامه می دهیم. ما به طور فزاینده ای متوجه مزایای حاصل از تغییر شکل سبد، تحویل سریع پس انداز و بهبود اجرا هستیم.
کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، اما تغییراتی که ما ایجاد کردهایم به این م،ی است که سال 2023 را با شتاب آغاز میکنیم و ما را برای ارائه یک سال دیگر با رشد بالاتر آماده میکنیم، که اولویت اول ما باقی مانده است.»
منبع: https://www.globalcosmeticsnews.com/unilever-fy2022-price-hikes-push-sales-up-9-percent/