دادههای جدید نشان میدهد که عدم قطعیتهای اقتصادی با زیبایی پرستیژ همخو، ندارد.
بر اساس گزارش پایان سال از گروه NPD، هر دسته در زیبایی پرستیژ افزایش دو رقمی داشته اند و آرایش، مراقبت از پوست، عطر و مو به ترتیب 18 درصد، 12 درصد، 11 درصد و 22 درصد رشد داشته اند. این صنعت به طور کلی 15 درصد رشد کرد.
به گفته لاریسا جنسن، معاون زیبایی در گروه NPD، این افزایش فروش هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد. او گفت: «از سال تا به امروز هنوز دو رقمی است. این افزایش در سال 2023 ادامه دارد، چیزی که ما پیشبینی میکردیم.»
در سراسر بخشهای مصرفی NPD، زیبایی پرستیژ تنها موردی بود که فروش دو رقمی در واحدها به دست آورد. جنسن گفت: “این به شاخص رژ لب و طرز فکر “درمان” برمی گردد. اعتماد مصرف کننده کاهش یافت و فروش افزایش یافت. اما حتی زم، که اعتماد مصرفکننده بالا رفت، باز هم فروش خوبی داشتیم.»
جنسن این را به درآمد متوسط ،یداران زیبایی نسبت داد که تقریباً نیمی از ،یداران سالانه بیش از 100000 دلار درآمد دارند. او گفت: «این مصرفکننده کمتر تحت تأثیر اتفاقاتی که در اطراف ما میافتد از نظر قیمتهای تورمی قرار میگیرد،» او افزود که قیمتهای زیبایی در پرستیژ نسبتاً ثابت هستند، حتی در یک محیط تورمی.
فروش واحدهای آرایشی از حجم قبل از همه گیری گذشته است، اگرچه فروش دلاری کمی کوتاه است. جنسن این پدیده را به ،یب محصول نسبت داد – لیپ سریعترین بخش رشد را داشت و قیمتهای متوسط کمتری نسبت به رنگ چهره دارد – و افزایش قیمتهای کوچکتر. براق لب نیز از رژلب ها برتری داشت، اما فروش لب به طور کلی از سطوح قبل از همه گیری هم در دلار و هم در واحد فروش گذشت.
در عطر، غلظتهای بالاتر و آبمیوههای هنری لو، باعث رشد این عطر شد.
به نظر می رسد ،یداران نیز در حال ،ید و فروش مو هستند، که هنوز هم به دلیل فروش ماسک و درمان جزء سریع ترین بخش های بازار در حال رشد است، اگرچه در بازار انبوه کاهش یافت.
در مراقبت از پوست، محصولات بدن سه برابر میزان مراقبت از پوست صورت هستند. او گفت: «آن مصرفکننده محصولات بدن را در همهگیری کشف کرد، اما این رفتار واقعاً ماندگار شد.
مراقبت از بدن استثنا است، نه یک قاعده. فروش آجر و ملات همچنان در حال تصاحب سهم بازار از تجارت الکترونیک است. “مراقبت از بدن یکی از معدود موارد است [behaviors] که در اطراف گیر کرده است. جنسن گفت: آنچه بیشتر اتفاق افتاده بازگشت به رفتارهای قبل از همهگیری است.
منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/npd-u-s-prestige-beauty-15-percent-1235502248/