چه؟ بر اساس گزارشی که توسط The Grocer منتشر شده است، برندهای متعلق به یونیلور و P&G اندازه محصولات خود را کاهش می دهند تا از افزایش بیشتر قیمت خود جلوگیری کنند.
جزئیات بقالی گزارش می دهد که صابون ساده اکنون در قالب های 100 گرمی فروخته می شود و جایگزین نسخه قبلی 125 گرمی می شود، در حالی که ژل های دوش در حال حاضر در بطری های 450 میلی لیتری فروخته می شود که 10 درصد نسبت به بطری های 500 میلی لیتری فروخته شده قبل از بحران هزینه زندگی کاهش یافته است.
چرا؟ از آنجایی که مصرفکنندگان به طور فزایندهای نسبت به قیمت حساس میشوند و اتهامات «تورم طمعی» به تولیدکنندگان FMCG وارد میشود که علیرغم هزینههای ورودی بالاتر به گزارش سود سالم ادامه میدهند، تولیدکنندگان به جای آن به سمت استراتژی «کوچک ، تورم» رفتهاند.
منبع: https://www.globalcosmeticsnews.com/less-for-more-unilever-and-pg-reduce-،uct-size-as-inflation-bites/