کاشت ناخن همه چیز درباره روش های کاشت ناخن و عوارض آن-رژ دونی

یکی از قسمت هایی که خانم ها علاقه ی زیادی به زیبا نشان دادن آن دارند ناخن ها می باشند. برای این که ناخن ها و در نهایت دست های خود را زیباتر نشان دهند اقدام به کاشت ناخن می کنند. زمانی که شما قصد کاشتن ناخن را دارید باید با یک سری مطالب در این زمینه و همچنین با انواع روش های این کار آشنا شوید. برخی روش های مختلف کاشتن ناخن عبارتند از کاشت ناخن قالبی، پودری، ژله ای، میکس، فیبر یا گیاهی، دیپینگ، گریم، سیلک، بیبی بومر و کاشت هایلایت، تیپ گذاری، کروم، ماربل و بسیاری انواع دیگر. کاشت ناخن مراحل خاص خود را دارد که به ترتیب عبارتند از آماده سازی پودر کاشتن ناخن، زیرسازی ناخن، استفاده از پرایمر ناخن، چسباندن ناخن، مرحله ی آخر نیز کاشتن ناخن می باشد.

  • ممکن است به مرور زمان مواد مورد استفاده نازک شوند که این مورد هم می‌تواند ناشی از مرغوب نبودن مواد پودر مورد استفاده باشد و یا قلموی‌ کار خوب به لیکویید آغشته نشده که در نهایت پودر به خوبی خیس شده و جذب صدف شود.
  • همانطور که از اسمش معلوم است کاشـت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است.
  • به‌طور کلی کاشت توصیه نمی‌شود چون ممکن است به رشد و کوتیکول ناخن آسیب برساند و فرد دچار انواع بیماری‌ها مانند سرطان، عفونت قارچی و یا حساسیت و آلرژی شود.
  • استفاده از اشعه UV برای سفت کردن پودر ژلی روی ناخن ممکن است موجب ابتلای فرد به سرطان پوست شود بنابراین لازم است تمام کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند، زیر نظر متخصص پوست باشند تا با بروز هر نوع علامت مشکوک آن را بررسی کنند.
  • با اینکه در خیلی از بازارهای مشابه، شاهد ورود روزافزون خدمات دهندگان و اصطلاحا اشباع بازار هستیم، اما بازار کاشت ناخن نه تنها اشباع نشده بلکه سرعت ورود مشتریان جدید به آن بسیار بالاتر از ورود خدمات دهندگان می باشد.

اما ناخنگیرهای تیز مخصوص، این امکان را فراهم می آورد که به راحتی ناخن های اکریلیک و ژل را کوتاه نمایید یا آنها را شکل دهید. تنوع لوازم جانبی در کاشت ناخن بسیار زیاد است، به همین جهت اصلی ترین لوازم را معرفی می نماییم. فن زیر دست با قرار گرفتن زیر دست مشتری برای جمع آوری خرده پودر مواد هایی که در هنگاه کار روی هوا پخش می شوند استفاده می شود، به این صورت که با مکش ذرات معلق را در کیسه ای جمع می کند. دستگاه های لاک خشک کن و پنکه با ایجاد جریان باد باعث خشک شدن سریع تر لاک می شوند.

چه افرادی اصلاً نباید کاشـت ناخن انجام دهند؟

همانطور که از اسمش معلوم است کاشـت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. کاشـت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است. در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها میزنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا خشک شود. شیوه ی کاشـت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست. در کاشت ماربل فرم گلدانی، بادامی و نوک تیز زیبایی چشمگیری دارند.

داخل این دستگاه ها لامپ های یو وی قرار دارد که توسط اشعه یو وی هر نوع ژل را خشک می کنند. ناخن هایی از جنس پلاستیک که در فروشگاه های لوازم آرایش و داروخانه ها عرضه می شود (ناخن قالبی). در این مجموع انواع خدمات شامل آرایش عروس ، هاشور ابرو ، لیفت ابرو ، کاشت مژه ، پاکسازی صورت ، کراتینه مو و پدیکور با بالاترین کیفیت انجام میگیرد.

پرایمر ناخن چه کاری انجام می دهد و چگونه از آن استفاده کنیم؟

کاشت ناخن تقریبا محدودیت سنی نداشته و از دختران پانزده ساله تا مادربزرگ های هشتاد ساله را به سمت خود جذب کرده است. مشتریانی که برای زیبایی ناخن های دست و پایشان اهمیت قائل هستند از سخت گیر ترین خانم ها تا ساده پسند ترین خانم ها را شامل می شود و همین امر موجب داغ تر شدن این بازار در تمامی روزهای سال می باشد. اگر کاشت پودری باشد یا کمتر از حد مواد گذاشته‌اید و با کار‌های روزمره خانه آسیب‌پذیر شده یا زیاد سوهان‌کشی کرده‌اید و مواد نازک شده یا مواد پودرتان مرغوب نیست احتمال خشک شدن و خراب شدن آن زیاد است. ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی‌بیند، زیرا بعد از جدا شدن ناخن از بستر که ناخن رشد می‌کند و فرد احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند یعنی ناخن سالم است در بعضی مواقع کاشت برای کسانی که عادت به‌جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست، اما ممکن است برخی به مواد کاشت حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن‌ها دچار اگزما می‌شود و باید هرچه سریع‌تر کاشت را بردارند. هر چه ناخن کار، کاشت ناخن حرفه ای تر و طبیعی تر انجام دهد قیمت کاشت ناخن بالا تر می رود.

یکی از این طراحی ها، طراحی انواع فست فود بر روی ناخن ها می باشد چرا که توجه اطرافیان را به خود جلب می کند. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف اشکال فست فود ها را مانند سیب زمینی، پیتزا و انواع دیگر فست فود ها با استفاده از شابلون، قلم طراحی و استیکر(برچسب) ناخن طراحی نمایید. 6- بیشتر دختران نوجوان برای طراحی کاشت ناخن های خود به دنبال طراحی های متفاوت و منحصر به فرد هستند.

آموزش دوم (آموزش در 5 مرحله)

همانطور که می دانید کوتاه کردن و فرم دهی ناخن قبل از انجام خدماتی مانند کاشت یا ژلیش از مراحل اولیه می باشد. برای کوتاه کردن ناخن های طبیعی حتما باید از ناخنگیرهای استاندارد استفاده نمود تا آسیبی به صدف ناخن وارد نشود. در صورتی که آشنایی با لوازم، مواد و ابزار کاشت ناخن ندارید مطلب زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود. ممکن است کمی طولانی باشد ولی با مطالعه مطلب زیر آشنایی کاملی نسبت به لوازم مورد نیاز پیدا خواهید کرد.