عوارض کرم پودر دائم صورت کرم پودر دائم صورت چه خطراتی دارد کمدا-رژ دونی

همانطور که می‌دانید استفاده از کرم پودر باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود، اما کرم پودر دائم یا مزووایت ، منافذ پوست را باز نگه می‌دارد و به آن‌ها اجازه تنفس می‌دهد. علاوه بر آن، این روش درد و خونریزی ندارد و پس از انجام آن نیز نیازی به استراحت نخواهید داشت. آموزش کرم پودر دائم توسط کارشناسان و متخصصین پوست انجام می شود، این نوع آموزش کرم پودر دائم بسیار حرفه ای و تکنیکی بسیار تخصصی در کلینیک محسوب می شود. متاسفانه به‌تازگی خیلی از افراد غیر‌متخصص در مراکز غیر‌استاندارد مثل آرایشگاه‌ها کرم پودر دائمی تزریق می‌کنند و با تبلیغات فریبنده هر فرد غیر‌آگاهی را به دام می‌اندازند. تزریق کرم پودر دائم یکی از تکنولوژی های بسیار مدرن و امروزی میباشد، که در واقع در سال ۲۰۱۳ به صورت عمومی وارد بازار شد که توسط یک شرکت لهستانی برای اولین بار به بازار عرضه گردید.

  • تولیدکنندگان این محصول به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهند که این محصول عارضه‌ای ندارد، اما بدون شک استفاده طولانی مدت از آن مشکلات زیادی را برای پوست به وجود می‌آورد.
  • کلاژن جدید پوست را پر کرده و منافذ را محکم و بافت را صاف میکند و به کاهش چین و چروک و ایجاد شادابی کمک میکند.
  • اگر می‌خواهید روی پوستتان کرم پودر دائمی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب از وبلاگ دارو.کام را مطالعه کنید.
  • طی سالها و مطالعات بی شمار فواید ضد پیری و ترمیم کننده دی اکسید کربن برای پوست ثابت شده است .
  • به علاوه، خودِ میکرونیدلینگ پزشکی می تونه تا درصد زیادی به رفع ناخالصی های پوستی شما کمک کنه.
  • وقتی رنگدانه‌ها در یک نقطه تجمع پیدا می‌کنند، لک‌های پوستی به وجود می‌آید که از بین بردن آن‌ها زمان زیادی می‌خواهد.

فیبروبالاستهای پوست مسئولیت تولید کلاژن ، الاستین و گلیگوز آمینگلیکان را بر عهده دارند . GAG ها یک عامل رطوبت طبیعی بوده که آنها را به نام هیالورونیک اسید میشناسیم و فضای پر از مایع بین فیبر های کلاژن و الاستین را در درمیس پوست ایجاد میکنند. و اما از جمله مهم ترین عوارض استفاده از کرم پودر دائم، این است که در اغلب موارد، ممکن است پوست شما با این رنگدانه ها همانند جسم خارجی رفتار کند. در واقع پوست به آن ها واکنش نشان داده و به شکل خونریزی، تاول های بزرگ، قرمزی و … از خود واکنش نشان می دهد. در این روش، از سوزن های بسیار کوچک که در میکرونیدلینگ کاربرد دارد، استفاده می کنند و رنگدانه ها را بدون درد به پوست تزریق می کنند.

مزیت‌ها و تاثیر کرم‌پودر دائم

بعد از اینکه زیباسازی پوست با مزووایت را نزد یک پزشک حاذق انجام دادید باید مراقبت‌هایی را داشته باشید. تا سه روز بعد از انجام مزووایت نباید صورتتان را با آب بشویید و یا از دستمال مرطوب استفاده کنید. حتما شب‌ها قبل از خواب از سرم آبرسان استفاده نمایید و کرم‌های ترمیم کننده را روزانه به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید. انجام این کارها به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از این روش بگیرید. کرم پودر دائم یک روش پیشرفته است که امروزه به کمک تکنولوژی برای بهتر دیده شدن پوست که برای درخشندگی و بشاش دیده شدن پوست به دست آورده‌ایم .

همچنین کارتریج های مورد استفاده یک بار مصرف هستن و احتمال انتقال بیماری وجود نداره . در مرحله ی آخر کار ، از یک کرم محافظ برای تسکین پوست استفاده میشه . کرم پودر دائم یا مزووایت ، یکی از تکنیک های جدید و پیشرفته برای جوانسازی پوست هست که در اون با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ ، کرم پودر به زیر پوست تزریق میشه و برای چند ماه نیازی به استفاده از کرم پودر ندارین . این تکنیک برای هر جنس پوستی حتی پوست های حساس هم قابل استفاده است . تزریق کرم پودر دائم به پوست روشی برای روشن و صاف کردن همیشگی پوست است.

کرم پودر دائم چیست و چه عوارضی دارد؟

برند های مختلفی از کرم پودر دائمی وجود دارند که در ایران تنها دو مورد Styve و Vogue Pigmentation یافت می شود. این دو برند معتبر بوده و انتخاب بین آنها به دستگاه مورد استفاده و نوع پوست شما دارد. با توجه به توضیحات بالا، این روش می تواند نیاز خانم ها را به آرایش روزانه از بین ببرد. اما دارای عوارض فراوانی است که تصمیم گیری درباره آن را سخت می نماید.

همه ما می‌دانیم که پاک نکردن آرایش و کرم پودر از روی پوست تا چه اندازه برای پوست مضر است. شاید فکر کنید این روش هم تا همان اندازه به پوست شما آسیب می‌رساند؛ اما بهتر است بدانید که تکنیک این روش با کرم پودر معمولی برابری نمی‌کند و باعث بسته شدن منافذ پوست نخواهد شد و اکسیژن به پوست خواهد رسید. مراقبت‌های بعد از کرم پودر دائم، موارد دشوار و عجیبی نیستند؛ فقط باید به طور مداوم از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید؛ البته آبرسانی و مرطوب کردن پوست با استفاده از محصولات تخصصی و متناسب با نوع پوستتان را هم نباید پشت گوش بیاندازید. از جدی‌ترین عوارض روش مزووایت این است که پوست صورت شما با مواد کرم پودر دائم همانند یک جسم خارجی برخورد کرده و واکنش پوست به این مواد موجب بروز مشکلات پوستی جدی در پوست صورت شود. مزووایت سرمی است که از آن برای درمان برخی عارضه‌های پوستی و بیشتر برای تغییر رنگ پوست استفاده می‌شود. یک کرم BB معمول حداقل از چهل ماده اولیه ساخته می شود که ریسک واکنش شیمیایی نامناسب و در نتیجه حمله دستگاه ایمنی بدن را بسیار زیاد می کند.

در این روش از تکنیک میکرونیدلینگ استفاده می‌شود و به کمک سوزن‌های ریز نانو، رنگدانه‌ها و پیگمنت‌ها وارد پوست می‌شوند. تزریق کرم پودر دائم به پوست که BB Glow یا مزووایت نیز نامیده می‌شود؛ روشی برای زیبا، روشن و صاف کردن همیشگی پوست است. این روش برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در کشور لهستان ابداع شد و سپس مورد استقبال مردم در کشورهای استرالیا، رومانی و … قرار گرفت. مراقبت روزانه از پوست و بدن و آموزش کرم پودر دائم باعث می شود با افراد با پوستی خود درست رفتار کنند یعنی یک مراقبت درمانی و همیشگی را روی پوست خود داشته باشند. در رنگ کرم پودر دائمی فلزات سنگین مثل زینک، آهن، سرب و کادمیوم وجود دارد.

در حالی که این درمانها به نتایج موقتی می رسند ، به دلیل کاهش هزینه و دوره بهبودی کمتری ، ترجیح داده می شوند. روند فعلی به سمت روش‌های کم تهاجمی مانند تزریقات (بوتاکس ، پرکننده) و درمانهای پوستی با لیزر است. بدون کمدینوژنین (که می تواند باعث مراقبت از آکنه و پوستی بعد از مراقبت از پوست شود) مانند سیلیکون ها (به عنوان مثال سیکلوهگزاسیلوکسان) ، آدامس زانتان ، موم های میکرو کریستالی. قیمت ها در این دو مرکز ارزان تر از مراکز مشابه می باشد و در عین حال کیفیت کار بسیار بالاست.

میکرونیدلینگ زیبایی تنها در لایه اپیدرم صورت گرفته و بیشتر از 0.33 میلی متر پوست نفوذ نمیکند. میکرونیدلینگ زیبایی میتواند ظاهر خطوط و چین و چروک را بهبود بخشد ولی برای درمان زخم آکنه و زخم های عمیق مناسب نیست . رعایت بهداشت و استفاده از کارتریج و سوزن یک بار مصرف در طی این کار، بسیار مهم است. چرا که این روش می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های پوستی بین افراد شود. انجام مزووایت برای بیماران دیابتی، افراد مبتلا به سرطان پوست و بیماری‌های پوستی یا افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین اگر پوستتان حساس است، ممکن است انواع زائده‌های پوستی مانند گوشت اضافه، کلوئید، ناهمواری و … برایتان ایجاد شود.