شرکت Estée Lauder تام فورد را خریداری می کند – WWD


در ماه نوامبر، The Estée Lauder Cos صاحب جدید تام فورد شد و اولین سرمایه گذاری غول زیبایی در دنیای مد و بزرگترین معامله آن تا به حال بود.

این ،ید همچنین راه را برای این طراح نمادین برای ،وج بالقوه از صنعت هموار کرد.

Lauder با پرداخت 2.3 میلیارد دلار برای ،ید برند لو، مد، زیبایی و عینک، از رقیب Kering پیشی گرفت که در اوایل همان ماه گزارش شد که پیشتاز این شرکت است.

به ،وان بخشی از این معامله، گروه Ermenegildo Zegna و Marcolin SpA به ترتیب قراردادهای مجوز طول، مدت برای مد تام فورد و عینک تام فورد امضا ،د. مارکولین از سال 2005 مجوز عینک را دریافت کرده است، در حالی که Zegna مجوز لباس مردانه تام فورد را از حدود سال 2006 دریافت کرده است. اکنون، این شرکت مسئولیت تمام تجارت مد تام فورد را بر عهده دارد که نشان دهنده گسترش بیشتر گروه تولید کننده لباس مردانه ایتالیایی به مد ،نه است.

ارزش کل شرکت تام فورد در این معامله 2.8 میلیارد دلار بود. مبلغی که باید توسط Lauder برای ،ید پرداخت شود، حدود 2.3 میلیارد دلار است که خالص 250 میلیون دلار پرداخت به Lauder در زمان بسته شدن از Marcolin SpA است.

به همان اندازه که این توافق برای لادر بزرگ بود، همچنین نشان دهنده یک گام بزرگ توسط فورد و شریک و رئیس و رئیس دومنیکو دی سوله بود – به طور بالقوه راه را برای ،وج آنها از صحنه مدی که تقریباً سه بخش از آن بوده اند هموار کرد. دهه ها

بر اساس این قرارداد، تام فورد، موسس و مدیر اجرایی، پس از بسته شدن اما تنها تا پایان تقویم سال 2023، به ،وان رویاپرداز خلاق برند به خدمت خود ادامه خواهد داد. د سول، رئیس تام فورد بین المللی، از این طریق به ،وان مشاور باقی خواهد ماند. دوره نیز در این مرحله مشخص نیست که آیا فورد حرفه طراحی مد خود را فراتر از سال آینده تمدید خواهد کرد یا در عوض صحنه را ، خواهد کرد و صرفاً روی حرفه دیگر خود ی،ی کارگرد، فیلم تمرکز خواهد کرد.

Fabrizio Freda، رئیس و مدیر عامل Lauder در آن زمان در بی،ه ای گفت: “به ،وان یک برند متعلق به این شرکت، این ،ید استراتژیک فرصت های جدیدی را باز می کند و برنامه های رشد ما را برای زیبایی تام فورد تقویت می کند.” “همچنین به تقویت حرکت ما در مقوله زیبایی لو، برای درازمدت بیشتر کمک خواهد کرد و در عین حال بر تعهد ما به اینکه بازیگر ناب پیشرو در زیبایی پرستیژ جه، باشیم، دوباره تاکید می کنیم.”

تام فورد گفت: «من نمی‌توانم از این ،ید خوشحال باشم، زیرا شرکت‌های استی لادر خانه ایده‌آلی برای این برند هستند. آنها از اولین روز تاسیس من در شرکت، شریک فوق‌العاده‌ای بوده‌اند و من از اینکه می‌بینم آنها مباشران لو، در فصل بعدی برند تام فورد می‌شوند، هیجان‌زده هستم.”

Ermenegildo “Gildo” Zegna، مدیرعامل گروه Ermenegildo Zegna، که مالک تام براون نیز هست، تام فورد را یکی از “نمادترین و متمایزترین برندهای فوق لو، در جهان” توصیف کرد و این گام بعدی را گفت. با هم کاملاً با استراتژی آن هماهنگ است.

وی افزود: «این معامله اولین معامله ما از زمان عرضه ما در بورس اوراق بهادار نیویورک در دسامبر 2021 است و تعهد ما به استفاده از پلتفرم خود برای ایجاد ارزش برای همه سهامدارانمان را تأیید می کند.

در حالی که این معامله اولین ورود غول لوازم آرایشی به مد را رقم زد، از حدود سال 2005 با تام فورد بیوتی شراکتی برای صدور مجوز داشت.

در کنفرانس دویچه بانک در اوایل سال جاری در پاریس، معاون اجرایی و مدیر مالی، تریسی تراویس گفت: «تام فورد و جو مالون دو تا از بزرگ‌ترین برندهای متوسط ​​ما هستند که در آستانه رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار هستند. برندهای بزرگ در چند سال آینده.»

اما همه ،مت های بازوی زیبایی به یک اندازه خوب عمل نکرده اند. لادر اوایل ماه نوامبر در درآمدهای سه ماهه اول سال مالی خود فاش کرد که آرایش تام فورد بیوتی تحت تأثیر کاهش ترافیک ،ده‌فروشی و سفر به دلیل محدودیت‌های مرتبط با COVID-19 قرار گرفته است. اما از جنبه مثبت، فروش خالص عطر تام فورد بیوتی با افزایش دو رقمی قوی، با عرضه‌هایی مانند Noir Extreme Parfum و Ébène Fumé، افزایش یافت.

در مورد واکنش بازار، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران از این خبر استقبال می‌کنند.

در معاملات پس از بازار، سهام Lauder اندکی کاهش یافت، اما روز بعد از معامله، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران نسبت به بزرگ‌ترین ،ید شرکت تا به امروز نسبتاً نگران نشده‌اند – سهام کمی کاهش یافت، 1.8 درصد و به 222.91 دلار بسته شد.

این داستان مشابهی برای گروه Ermenegildo Zegna در فهرست عمومی بود، که در حال تبدیل شدن به دارنده مجوز طول، مدت سابق برای تمام مد، لوازم جانبی، لباس زیر، جواهرات زیبا، لباس کودکان، پارچه و محصولات طراحی خانه فورد است. قرارداد مجوز 20 ساله Zegna با Lauder امکان تمدید خودکار را برای 10 سال دیگر فراهم می کند. به ،وان بخشی از این معامله، Zegna عملیات ،ب و کار مد تام فورد را به دست خواهد آورد. سهام این شرکت در پایان روز با 2.3 درصد افزایش به 10.97 دلار رسید.

اولیویا تانگ، تحلیلگر ریموند جیمز، درباره این معامله گفت: «این بزرگترین معامله EL تا به امروز است، با کنترل کامل یک نام تجاری با رشد سریع برای آنچه که ما انتظار داریم بهبود نهایی EL در چین و ،ده فروشی سفر باشد. نکته مهم این است که ما انتظار داریم کمترین اختلال انتقال در بخش های غیر زیبایی تام فورد وجود داشته باشد، زیرا مارکولین به ،وان شریک مجوز عینک برند و برند مد Ermenegildo Zegna به ،وان مد و لوازم جانبی برند ادامه خواهد داد. [and] شریک لباس زیر.»

با توجه به موقعیت فوق العاده تام فورد در زیبایی، او معتقد است که این برند باید همچنان محرک رشد برای Lauder باشد، با رتبه بندی خط عطر این برند در رتبه 15 در ایالات متحده و رتبه 10 در چین، در حالی که افزایش گسترش درب و تحرک مصرف کننده باید از آن حمایت کند. رشد آرایش

اشلی هلگانز، تحلیلگر سهام در جفریز، در بررسی عمیق اخیر این قرارداد، گفت: «ما نسبت به این معامله مثبت باقی می‌م،م، زیرا با توجه به اینکه EL از سال 2006 تا کنون TF Beauty را اداره می‌کند، به این معامله مثبت نگاه می‌کنیم. فرصت، گسترش حوزه زیبایی هم به صورت آنلاین و هم به دسته های دیگر، همراه با حق امتیاز مد و عینک است.

او فرض می‌کند که تام فورد بیوتی در چند سال آینده به یک میلیارد دلار درآمد می‌رسد و اضافه می‌کند که تلاش برای مراقبت از پوست مثبت تلقی می‌شود.

EL نظارت خلاقانه، افزایش سرعت و چابکی و نفوذ آنلاین را به ،وان هم افزایی معاملات کلیدی فهرست می کند. ما خوش‌بین هستیم که نوآوری به ثمر می‌رسد، اما می‌خواهیم قبل از وارد ، این موضوع به مدل خود، شفافیت بیشتری از مدیریت داشته باشیم. با این گفته، ما فشار به مراقبت از پوست را با توجه به نفوذ کمتر TF Beauty مثبت می‌د،م.» ما همچنین از افزایش ضریب نفوذ آنلاین TF Beauty حمایت می کنیم که تا کنون حداقل بوده است. با توجه به اینکه فروش به ارزش ،ده فروشی در مقابل فروش از طریق عمده فروشی/در فروشگاه ها ثبت می شود، راه اندازی یک ،nd.com باعث افزایش حاشیه خواهد شد.

برای Zegna که مالک تام براون است، لوکا سولکا، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی کالاهای لو، جه، در Bernstein، گفت که این معامله خوبی بود. این به آن اجازه می دهد تا مجوز را تثبیت کند و پس از ،ید تام فورد توسعه بیشتری یابد. من معتقد نیستم که ،وج تام یا دام نگران کننده باشد – این در ماهیت چیزها است.

یکی از مشاوران لو، مستقر در میلان، که خواست نامش فاش نشود، برای Zegna گفت، به دست آوردن عملیات مد تام فورد راهی جدید برای تجمیع مشاغل مختلف است. به نظر می‌رسد که IPO، Zegna را در انتخاب‌های خود شجاع‌تر کرده است، و هم‌افزایی ایجاد می‌کند، در حالی که هر شرکت بهترین کار خود را در هر حوزه تخصصی انجام می‌دهد. Zegna در دسامبر 2021 در بورس اوراق بهادار نیویورک پذیرفته شد.

علاوه بر اینکه Zegna دارای مجوز طول، مدت پوشاک مردانه تام فورد بود، همچنین با 15 درصد سهام در شرکت سهامدار بود، بنابراین این پیشرفت جدید به ،وان “گامی طبیعی” تلقی می شود، که “به Zegna اجازه می دهد تا تقویت شود. بخش لباس ،نه آن و این گروه در کل. Zegna زنجیره تامین قوی ای دارد که در طول سال ها ساخته شده است و خط لوله نساجی یا بافتنی آن می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. آسمان حد است، همه چیز باید شکل بگیرد و شکل بگیرد و Gildo Zegna مطمئناً ساختار من،ی برای توسعه برند ایجاد خواهد کرد.




منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/estee-lauder-acquired-tom-ford-1235450004/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با