تأثیر جهانی‌شدن بر معماری مسکن شهری در ایران | معماری نواز

تأثیر جهانی‌شدن بر معماری مسکن شهری در ایران | معماری نواز

بنابراین هدف از این تحقیق بررسی معماری مسکن و نقش شاخصه های تاثیر گذار بر آن می باشد که باید شاخصه های تاثیر گذار بر مسکن را بررسی کرده و با نگرش به آینده این عوامل و نحوه تاثیرگذاری آنها بر حوزه مسکن، قدمی به سوی آینده بهتر و زندگی در خانه هایی درخور memarinavaz برداریم. به صورت کلی دوازده ایدة متمایز در طراحی مسکن وجود دارد. ایدة نخست، ساخت مسکن بدون مشارکت مردمی، با مداخله و برنامه‌ریزی کاملا دولتی، و ایدة بعدی، مبتنی بر مشارکت حضور مردم در فرایند طراحی تا تولید است.

  • حقوق مادی و معنوی اين پايگاه متعلق به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است و نشر غیرمجاز محتوای آن پیگرد قانونی دارد.
  • دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری، گروه معماری،دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران.
  • در انجام این تحلیل‌ها علاوه بر بازدیدهای میدانی، به نتایج و مطالعات گونه‌شناسی استان که در دو دوره متفاوت زمانی به انجام رسیده‌اند نیز استناد می‌گردد.
  • 1گروه معماری، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات متحده عربی.
  • بشر در بستر مفاهیم می‌اندیشد و عمل می‌کند.

دومین همایش بین‌المللی معماری،عمران و شهرسازی در آغاز هزارة سوم، تهران، ایران. بررسی معماری ایران در روند فرهنگ و تاریخ. تاثیرپذیری دوره­ای نمای ساختمان­ها از مد و مصالح رایج در معماری معاصر تهران. فصلنامه شهرسازی و معماری آبادی، 52، 43-40. مرکز نشر آثار علمی یکی از مدیریت‌های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه است.

بررسی اهمیت توجه معمار به نقش کاربردر طراحی مسکن

براتی، ناصر، کاکاوندق الهام، 1392، ارزیابی تطبیقی کیفیت محیط سکونت شهری با تا کید بر تصویر ذهنی شهروندان(مطالعه موردی شهر قزوین)، نشریه هنرهای زیبا، دوره18، شماره3، 25-32. تنوع و تکثر الگو‌های سکونت معاصر و غفلت از الگوهای بومی، بازخوانی زبان‌الگوی خانه‌ ایرانی و همسازی آن با انگیزه‌ها و نیازهای ساکنان را ضروری ساخته است. هدف این پژوهش بررسی تطبیقی تنش‌های رفتاری-مکانی در گونه‌های مسکن و رفع آنها از طریق بازنگری در سازمان فضایی و الگوهای مکان-رفتار است.

مجلات مسکن و معماری

پدیدة جهانی‌شدن، عمدتاً به پدیده‌ای اطلاق می‌شود که براساس آن فاصلة میان کشورها کاهش می‌یابد و جوامع کمتر توسعه‌یافته وکوچکتر تحت تأثیر جوامع بزرگتر و پیشرفته‌تر قرار می‌گیرند. براساس تعاریف مختلف برخی این پدیده را مرتبط با انقلاب صنعتی و برخی مرتبط با انقلاب تکنولوژیک در حوزة ارتباطات می‌دانند. این پدیده تأثیر بسیاری بر الگوی شهرنشینی و تشکیل شهرهای بزرگ و سرعت انتقال تکنولوژی دارد و مانند سایر کشورها، بر کشور ما نیز تأثیر بسیاری داشته است. علاوه بر شهرها، معماری نیز به واسطة این پدیده دچار دگرگونی شده است. در این تحقیق مسکن شهری به لحاظ چند وجهی‌بودن مسکن و به دلیل فراوانی آن در نوع معماری مورد بررسی قرار گرفته است.

دوفصلنامه مطالعات بین رشته ای در تعالی معماری و شهرسازی

در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید. در میان گرایش‌های مختلف معماری، مسکن و معماری مسکن بیشترین ظرایف و پیچیدگی را دارد، چون با زندگی روزمره و پیوسته انسان‌ها سَر و کار دارد. این معماری، در مقیاس خُرد و کوچک حتی، در حدِ‌مقیاس واقعی معماری مخاطب محور عمل می‌کند و معمار برای مُخاطب و بهره‌بردار مُشخص طرح می‌زند. در طرح‌های بزرگی چون مُجتمع‌های آپارتمانی ‌هم مُخاطب و نیازهای او در مقابل معمار قرار دارد، اما این‌جا مُخاطب عام مطرح است تا مُخاطب خاص. لواسان یکی از شهرهای بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است .این شهر مرکز بخش لواسانات است. شهرداری لواسان از نواحی شهرداری منطقه یک تهران (شمیران) محسوب می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار