بهترین نهال پسته در ایران معرفی 5 رقم از بهترین درختان پسته ایران نهالستان دکتر نهال | nahalfa

بهترین نهال پسته در ایران معرفی 5 رقم از بهترین درختان پسته ایران نهالستان دکتر نهال | nahalfa

در صورت عدم رعایت این مسئله ممکن است میزان تلفات به نهال فا درصد برسد. در صورت تولید نهال گلدانی در شالی یا گلخانه، میتوان در پاییز یا اوایل زمستان نیز اقدام به کاشت بذر نمود. از مزایای این روش بالابودن بازده تولید نهال، سهولت و عدم محدودیت زمانی در امر جابجایی گلدان میباشد. در این روش ممکن است گلدان ها به صورت آزاد در کنار یکدیگر قرار گیرند یا به صورت کرتی درآیند. پس از خیساندن بذور موردنظر و ضدعفونی آنها، 2 عدد بذر در عمق 3-2 سانتیمتر خاک گلدان قرار گرفته و روی آن با ماسه یا خاک اره پوشانیده میشود.

  • تمامی ارقام نهالستان اکین نهال دارای گواهی سلامت بوده و این نهالستان کیفیت، مرغوبیت و سلامت همه نهال های را تضمین می نماید.
  • برای چشیدن بهتر این میوه ، آنرا در آب و نمک سرخ می کنند تا پسته شور درست کنند.
  • بنابراین بهترین مناطق برای پرورش پسته شهرهای نیمه گرمسیری با رطوبت پایین است.
  • خوشبختانه پسته فندقی در بازار ایران و همینطور جهان همیشه طرفداران خود را داشته و خواهد داشت.

درختان پسته از 5 سالگی باردهی را شروع‌ می‌کنند اما اگر بخواهیم سن مفید اقتصادی را از زمان بلوغ در نظر بگیریم این درختان معمولا از 15 تا 45 سالگی باردهی اقتصادی دارند. شیوه‌های مختلفی برای سفارش دادن نهال پسته وجود دارد، شما‌ می‌توانید پس از انجام تحقیقات لازم در زمینه‌ی انتخاب نهالستان و پس از انتخاب نهالستان معتبر به صورت حضوری به نهالستان مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره و راهنماییهای لازم خرید خود را انجام دهید. قیم گذاری از مراحل پیش از کاشت که نهال پسته را برای جلوگیری از صدمات باد به آن متصل کنیم. برای کاهش تلفات نهال در شرایط نامناسب جوی این کار نیاز می باشد.

خرید امن در فضای مجازی

تمامی ارقام نهال پسته به صورت گلدانی و ریشه باز 1 ساله و 2 ساله 3 ساله به فروش میرسندو تمامی فصول سال قابلیت کاشت دارند . این رقم نیز یکی از ارقام تجاری پسته در منطقه دامغان بوده که میوه آن بادامی شکل می باشد. رقمی دیرگل بوده و در دهه دوم شهریور ماه قابل برداشت از ارقام متوسط رس می باشد. میوه های این رقم بادامی شکل و مغز آن نسبت به سایر ارقام تجاری خوشمزه تر می باشد.

نهال پسته احمد آقایی

امروزه با توجه به تغییر اقلیم آب و هوایی، توجه به پرورش درختان پسته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. خاک های مرغوب برای کاشت نهال های پسته احمد اقایی بسیار مناسب می باشد و بهترین عملکرد را برای درخت به ارمغان می آورد . منشاء آن منطقه قزوین بوده و در آنجا به نام پسته کله بزی معروف است.

خاستگاه رویش نهال پسته فندقی و محل جغرافیایی مناسب کاشت:

نام های دیگر این درخت در ایران درخت پسته وحشی و درخت سقز است. ارتفاع این درخت بین 3 تا 7 متر بوده، میوه آن دانه ای روغنی، سفت، کوچک است که قبل از رسیدن به رنگ صورتی و سپس قرمز می شود و وقتی پوست میوه می رسد سبز می شود. از آنجایی که درخت پسته بومی مناطق گرم و خشک است باید نور زیادی داشته باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار