با Jasmina Aganovic – WWD مسائل را تجربه کنید


وقتی به محصولات زیبایی فکر می کنید، تلفن ها و اتومبیل ها، به ویژه تسلا، معمولاً در ذهن شما نیستند. مگر اینکه شما جاسمینا آگانوویچ باشید.

بنیانگذار و مدیر اجرایی Arcaea گفت: “محصولات زیبایی آینده کمتر در مورد ایجاد یا تقویت یک ایده آل زیبایی هستند.” ما باید از محصولات مراقبت از پوست و زیبایی خود همان سطح عملکرد و پیچیدگی را داشته باشیم که صراحتاً در حال حاضر از ماشین ها و تلفن هایمان انتظار داریم. آنچه در مورد وسایل نقلیه الکتریکی می‌گذرد بسیار باورن،ی است.»

دانش آموخته دانشگاه MIT با استارت آپ خود، که 78 میلیون دلار سرمایه گذاری چشمگیر در سری A از سرمایه گذار، از جمله Chanel، Givaudan و Olaplex در طول همه گیری جه، COVID-19 جمع آوری کرد، از زیست شناسی استفاده می کند تا محصولات زیبایی آینده را بیشتر درباره فردگرایی و مصرف کنندگان بسازد. شناخت بدن آنها

دئودورانت‌هایی را در نظر بگیرید که میکروب‌های خاصی را در آن ا،یستم تغذیه می‌کنند تا به جای پوشاندن بو با مواد شیمیایی و پروتئین‌هایی که می‌توانند شکل مو را به جای ابزارهای آسیب‌رسان حرارتی تغییر دهند، ،یبات بدبو تولید نکنند.

یاسمینا آگانوویچ

یاسمینا آگانوویچ

تونی لونگ / WWD

این فهرست همچنان ادامه دارد و Arcaea با استفاده از توالی‌یابی DNA، مهندسی بیولوژیکی و ،ر به منظور توسعه این مواد و محصولات زیبایی جدید با هدف ایجاد یک زنجیره تامین جدید برای زیبایی که به پتروشیمی‌ها یا کاهش منابع طبیعی مانند گیاهان متکی نیست. و حیوانات

آگانوویچ گفت: «برخی از چالش‌هایی که در دهه گذشته آموخته‌ایم این است که روشی که ما به دنبال چیزهایی می‌افتیم، چیزهایی می‌سازیم و چیزهایی می‌سازیم، پایدار نیست».

اخیراً، این کارآفرین با Beauty Inc صحبت کرد تا در مورد حرفه خود صحبت کند، که شامل فعالیت در Fresh و Living Proof و همچنین راه اندازی Mother Dirt و برنامه های Arcaea می شود.

چگونه علاقه خود را به علم توسعه دادید؟

یاسمینا آگانوویچ: من همیشه تمایل به ذهنیت مهندسی و ساختن چیزها داشتم. سپس در کودکی، به خصوص نوجو،، موهایم فوق العاده وز شده بود و با آکنه دست و پنجه نرم می کردم. این واقعاً در اولین راه بزرگ من را با این صنعت آشنا کرد. و این فقط در مورد استفاده از محصولات نبود، بلکه درک نحوه کار آنها بود. این باعث شد من به شیمی علاقه مند شوم، اما هرگز فکر نمی کردم که در نهایت به شیمی بروم [the beauty] صنعت. در پایان دوران تحصیلم در کالج، این یک نتیجه بسیار بد بود. من به MIT رفتم، مهندسی، به ویژه مهندسی شیمی و بیولوژیکی خواندم، و سپس سال آ،م در واقع تصمیم گرفتم به نوآوری زیبایی و مراقبت شخصی بروم.

چه چیزی باعث این تصمیم شد؟

JA: من در یک شرکت سرمایه گذاری کوچک کارآموزی می کردم که با فناوری های اولیه از آزمایشگاه های هاروارد و MIT کار می کرد. دلیل حضور من در آنجا این بود که من واقعاً می دانستم که دوست دارم کارهایی را انجام دهم که از طریق علم در جهان ظاهر شوند. من این پروژه را برای بررسی برخی از تحقیقات زیبایی که از این آزمایشگاه در MIT بیرون می آمد دریافت کردم و به من داده شد زیرا من تنها زن شرکت بودم و صادقانه بگویم، من واقعاً آزرده خاطر بودم زیرا فکر می کردم “این خیلی وحشتناک است.” دلیلی برای دادن پروژه به ،ی، اما قطعا برای من یک اتفاق بزرگ بود. همانطور که در حال انجام آن تحقیق بودم، متوجه شدم که چقدر با پیشینه من و چیزهایی که از یادگیری آن لذت می بردم و همچنین با صنعتی که واقعاً آن را دوست داشتم هماهنگ است. در آن زمان بود که می توانستم این کار را انجام دهم.

چه شد که تصمیم گرفتید شرکت خود را راه اندازی کنید؟

JA: زم، که در Living Proof کار می‌کردم، این فرصت را داشتم که در QVC باشم و با Sep،ra تعامل داشته باشم و به چندین مکان آن‌ها در سراسر منطقه میانه آتلانتیک بروم. من بسیار علاقه مند شدم که چگونه نوآوری ترجمه می شود، چگونه چیزهای آزمایشگاهی در محصولاتی که مردم استفاده می کنند نشان داده می شود، و این باعث شد در مورد تعامل بین بازاریابی و فروش و نوآوری بسیار کنجکاو شوم، که منجر به یک سری رهبری شد. نقش ها از طریق آن نقش‌ها، من در نهایت دیدگاه خود را درباره چیزهایی که در این صنعت گم شده بود توسعه دادم و این در نهایت منجر به تأسیس چند شرکت و البته اکنون Arcaea شد.

روند جمع آوری کمک های مالی چگونه بود؟ آیا قبلاً چنین کاری انجام داده بودید؟

JA: پاسخ منفی است. من فکر می کنم چیزهای زیادی در مورد فرآیند جمع آوری کمک های مالی غیرعادی بود. اول از همه، ما جمع آوری کمک مالی را به م،ای واقعی کلمه یک هفته قبل از بسته شدن جهان برای همه گیری شروع کردیم. سریال A باید عملاً در این زمان باورن،ی از عدم قطعیت اتفاق بیفتد. ترسناک بود مطمئنا یادم می آید زم، که بیماری همه گیر شروع به این احساس غرق شدن در گودال شکمم کرد، ایده ای که می خواستم ایجاد کنم بسیار نزدیک بود. و با این حال اکنون این فرصت برای تحقق آن به دلیل این اتفاق وحشتناکی که در جهان رخ می داد از بین می رفت. عجیب است که این اتفاق نیفتاد. به دلیل اتفاقاتی که در جهان در حال رخ دادن بود، بسیاری از سرمایه گذاران متوجه شده بودند که روشی که ما کارها را انجام می دهیم برای رسیدن به آینده ای که می خواهیم ببینیم کافی نیست. به جای اینکه مردم به نوعی ترسیده و عقب نشینی کنند، مردم به شرکت ها، کارآفرینان، هنرها، خلاقیت ها، همه این مکان های مختلف روی آوردند تا چیزهای بیشتری را ببینند که می خواستند در آینده ببینند.

آیا شما مربی دارید؟

JA: پدرم نقش مهمی در این کار داشت و همچنان هم دارد. من نسل اول آمریکایی هستم، بنابراین در اطراف مهاجر، بزرگ شدم که بدون هیچ چیز به این کشور آمدند و توانستند همه چیز را به ما بدهند و بنابراین دیدگاه آنها درباره این باور که آینده شما بی حد و حصر و نامحدود است چیزی بود که من را شکل داد. از طریق مدرسه، سرپرست آزمایشگاهم چیزهای زیادی در مورد تفکر عمدی و متفکر بودن و روشمند بودن به من آموخت. من هنوز با او در ارتباط هستم تا به امروز. از صنعت زیبایی، من با افراد بزرگ زیادی آشنا شده ام. پاملا با،تر – من به تازگی از مدرسه بیرون می آمدم، بنابراین بسیار شگفت انگیز بود که او را چندین سال پیش ملاقات کردم و او فقط دانش زیادی داشت. Katia Beauchamp – من چند سال پیش فرصتی برای ملاقات با او پیدا کردم و حرفه او را دنبال کردم و تا حد زیادی از تغییر دهنده بازی که Birchbox است و آنچه در صنایع مختلف ایجاد می کند الهام گرفته ام.

لحظات شکل‌گیری شغلی که واقعاً بر شما تأثیر گذاشته است چیست؟

JA: زم، که من در Living Proof بودم، همه کلاه های متعددی بر سر داشتند و من برای حضور در تیم تحقیق و توسعه به آن ملحق شده بودم. چیز بعدی که می دانستم، آنها به من آموزش می دادند که در QVC باشم. این یک لحظه تغییر دهنده بازی برای من بود. این بازخورد زمان واقعی به روشی بسیار شدید بود، زیرا من چیزی می‌گفتم و [the ،ucer] فوراً به من می گفت که آیا کار می کند. آنها می گفتند، “خوب، صحبت در مورد XYZ را متوقف کنید، این کار نمی کند. چیزی که کار می کند این چیزهای دیگر است.» این لحظه نقطه عطفی بود، زیرا متوجه شدم که ترجمه علم و نوآوری به روشی پر طنین واقعاً چالش برانگیز است و در واقع معمایی است که من دوست دارم حلش کنم.

مورد دیگر در زمان من در Mother Dirt بود که یکی از اولین برندها در فضای میکروبیوم پوست بود. راهنمایی‌هایی که ما از این صنعت دریافت می‌کردیم این بود که از این فناوری شگفت‌انگیز استفاده کنیم، اما تکه‌هایی از آن را جدا کنیم، تا بتواند در مجموعه فرمو،یون شیمی قرار گیرد. من در واقع فکر می‌کردم که انجام مع، جالب‌تر است، تلاش می‌کردم بفهمم چگونه ابزارهای بیشتری بسازم تا فناوری باورن،ی مانند زیست‌شناسی بتواند وجود داشته باشد و تمام قدرت خود را اعمال کند.

چشم انداز شما برای شرکت چیست؟

JA: چشم انداز من برای شرکت توانایی تبدیل زیست شناسی به مطلوب ترین بخش از هر محصولی است که استفاده می کنیم.

فضای ،صر زیبایی در ۱۰ سال آینده را کجا می بینید؟

JA: در Arcaea، ما در مورد زیست‌شناسی بیانگر صحبت می‌کنیم – فناوری‌های ،یبی که به ما امکان می‌دهد از زیست‌شناسی خود به ،وان ابزاری برای بیان خود استفاده کنیم. در فضای دئودورانت، اگر از نظر تاریخی به نحوه مدیریت بوی بدن در صنعت نگاه کنید، یا در مورد مسدود ، تعریق یا غدد عرق شما بوده است، یا فقط در مورد از بین بردن هر چیزی است که در آنجا وجود دارد. یا در مورد پوشاندن عطر بوده است. اما با زیست شناسی، ما به مشکلی مانند بوی بدن نگاه می کنیم و متوجه می شویم که در واقع میکروب های خاصی هستند که این ،یبات بدبو را می سازند. بنابراین، یکی از برنامه‌هایی که ما به آن نگاه می‌کنیم این است که چگونه می‌تو،م مواد مغذی را برای تغذیه انتخابی میکروب‌های خاصی در آن ا،یستم طراحی کنیم تا آن ،یبات بدبو را تولید نکنند. نمونه دیگری از آنچه ما روی آن کار می کنیم، در فضای مراقبت از مو است. با زیست شناسی، ما در واقع می تو،م با پروتئین های کراتین داخل موهای شما کار کنیم.

آیا تا به حال خود را با خط تولید یا تبدیل شدن به یک انکوباتور برند می بینید یا فقط مسیر خود را به ،وان تامین کننده مواد تشکیل دهنده می بینید؟

JA: ما هر دو را انجام می دهیم. ما مواد خود را به صنعت می‌فروشیم و همچنین مارک‌های خود را راه‌اندازی خواهیم کرد. دلیلی که ما این کار را انجام می‌دهیم ارتباط زیادی با تأثیر باورن،ی برندها و داستان‌های برند در شکل‌دهی آگاهی برای فضای جدیدی مانند زیست‌شناسی دارد.

جان ملو از آمیریس گفت که به سمت ایجاد برندهای شخصی خود حرکت کرد زیرا گاهی اوقات سخت بود که شرکت های بزرگ از این منابع جایگزین استفاده کنند، بنابراین او تصمیم گرفت مستقیماً به سراغ مصرف کننده برود.

JA: من فکر می کنم پذیرش همیشه چیزی است که یک فناوری جدید با آن مواجه است و گاهی اوقات برای ما سخت است که ببینیم چگونه فناوری های جدید می توانند در جهان ظاهر شوند. این به نقطه‌ای برمی‌گردد که قبلاً درباره قدرت یک نام تجاری برای بیان داستان در فضایی جدید بیان کردم. برندها می توانند دسته بندی ها را ایجاد و شکل دهند. به آنچه Olaplex برای مقوله ساخت اوراق قرضه انجام داد نگاه کنید. اگر آن فناوری به فضای مواد اولیه معرفی می شد، تقریباً اثر موجی عظیمی را که Olaplex به ،وان رهبر و بنیانگذار دسته در آن فضا داشته است، نداشت. برندها واقعا مهم هستند.

با علم خود، آیا تا به حال به این فکر می کنید که به جز زیبایی وارد مقوله دیگری شوید؟

JA: ما روی زیبایی و مراقبت شخصی تمرکز کرده‌ایم، بنابراین چیزهایی مانند مراقبت از پوست، مراقبت از مو و مراقبت از بدن را از پلت‌فرم‌های نوآورانه ما می‌بینید. ما در حال حاضر قصد نداریم وارد چیزهای قابل بلع یا فراتر از آن شویم. اما چه ،ی می داند؟ ما در حال ایجاد یک مجموعه قوی از شایستگی‌های اصلی و مجموعه‌ای از پلتفرم‌های فنی هستیم، بنابراین در آینده ممکن است تغییر کند، اما در حال حاضر روی آنچه پیش رو داریم تمرکز کرده‌ایم.




منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/bincmag-experience-matters-jasmina-aganovic-1235413637/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با