با مدیر عامل Guerlain ورونیک کورتوا – WWD تجربه کنید


ورونیک کورتوا، مدیر اجرایی گرلن، به آینده نگاه می کند – به م،ای واقعی کلمه.

دفتر جدید او در طبقه هفتم در ساختمان سامری، منظره ای زیبا از پاریس را به نمایش می گذارد. او روز کاری خود را با خیره شدن به شمال به سمت کلیسای ،ره کور آغاز می کند و آن را به سمت غرب، در امتداد خیابان ریوولی، در جهت لا دفنس به پایان می رساند.

با این حال، گذشته نزدیک است. در فاصله چند قدمی دفتر کورتوا، اولین بوتیک Guerlain که برای اولین بار در سال 1828 افتتاح شد، در کنار هتل Le Meurice قرار داشت. و در مجاورت دفتر، یک ساختمان آرت نوو وجود دارد، جایی که آزمایشگاه جدید گرلن در طبقه آ، قرار دارد.

او با هیج، عفونی گفت: “ووا، پس این گرلن جدید است.” “من اینجا نشسته ام و به آینده فکر می کنم.”

کورتوا با اشتیاق و تعامل صحبت می‌کند، و در حالی که او در طول تصدی خود به ،وان مدیر عامل، یک استراتژی دقیق برای Guerlain ایجاد کرده است، این کنجکاوی و شادی ذاتی او است که محرک واقعی برند است.

هر روز صبح به اینجا می‌آیم و اول از همه می‌گویم: وای، من خیلی خوش شانس هستم – می‌خواهم آن را به روز خوبی تبدیل کنم. من تمام تلاشم را می کنم. و دو، هر روز به خودم می گویم: “می تواند در پایان روز تمام شود.” نه به شکلی دراماتیک، اما برای اینکه مطمئن شوم همیشه در حال تغییر و حرکت هستم. من همیشه در مورد چیزها کنجکاو هستم.»

کورتوا کار صنعت زیبایی خود را در سن 20 سالگی در Parfums Grès به ،وان مدیر منطقه آغاز کرد، سپس به مدت یک دهه زیر نظر Chantal Roos در Beauté Prestige International، بازوی عطرسازی Shiseido در آن زمان، کار کرد. در سال 2000، کورتوا برای اولین بار در گرلین به LVMH پیوست. او قبل از رفتن به کریستین دیور کوتور، به سمت مدیر بازاریابی بین‌المللی رسید و به دنبال آن Parfums Christian Dior قرار گرفت، جایی که از سال 2012 مدیر کل برند بود. در نوامبر 2019، کورتوا به ،وان مدیر عامل Guerlain منصوب شد.

او گفت: “به ،وان یک دختر فرانسوی، من همیشه در مورد گرلن رویا داشتم.”

او گفت: “گرلین یک برند قدیمی است – اما میراث اولین هاست.” “این همه چیز را اختراع کرده است.”

برند LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton همچنین دارای تعدادی از محصولات برتر در فرانسه است که در مجموع رتبه سوم را دارد، مانند آرایش تراکوتا و مراقبت از پوست Abeille Royale.

کورتوا با Beauty Inc صحبت کرد تا در مورد حرفه، فلسفه و دیدگاه برند خود صحبت کند.

چه چیزی شما را به سمت حرفه زیبایی کشاند؟

VC: من اهل برست هستم، [France]و زم، که من هر روز به مدرسه می رفتم یک عطرسازی زیبا وجود داشت – مانند بوتیک هایی که در دوران کودکی خود می تو،د پیدا کنید، پر از عطر. این بوی زیبا را داشت هر روزی که بود، به خاطر این عطرسازی پر از شادی، خوش بینی و ایده های آینده در ذهنم بودم. خیلی زود احساس کردم که این بو برای من نوعی اشتیاق است. وقتی 14، 15 ساله بودم، تصمیم گرفتم در این صنعت کار کنم. می دانم که دیوانه کننده به نظر می رسد، اما واقعا حقیقت است.

برخی از معلمان و مناصب شما چه ،، بوده اند؟

VC: شانتال روس. من در آن زمان 22 ساله بودم و متوجه شدم که داشتن یک الگوی زن ممکن است. در صنعت در دهه 90 تنها دو مورد وجود داشت [top executive] ،ن – شانتال روس و ورا استروبی. خیلی سریع متوجه شدم که در این صنعت امکان پذیر است. شانتال به من داد [ability] نه ترسیدن او همه چیز را در مورد عطر، برتری، انعطاف پذیری به من آموخت. بنابراین، پس از هشت تا ده سال با او، من بسیار قوی بودم و فکر می کردم همه چیز ممکن است.

شخص دیگری که بسیار به من الهام می دهد برنارد آرنو است. او چنین بینشی دارد. از او یاد گرفتم که چقدر مهم است که چشم انداز داشته باشید و همیشه با این رشته در ارتباط باشید. هر شنبه او از فروشگاه ها بازدید می کند، میدان را احساس می کند. در عین حال، او این دید استثنایی را دارد. و البته او همیشه به شما فشار می آورد تا بهتر عمل کنید.

چند درس کلیدی آموخته شده چیست؟

VC: پس از تقریباً 20 سال در صنعت عطرسازی، زم، که در سال 2010 به کوتور رفتم، ناگهان دنیای دیگری را کشف کردم – زیرا دو دنیای متفاوت هستند. این تجربه به من آموخت که گاهی اوقات خوب است که خود را به نوعی منطقه ناراحتی فشار دهید، زیرا به شما کمک می کند بعد از آن حتی بالاتر بروید. در اوا، دهه 2000… من احساس می‌کردم که تجملات و ،ده‌فروشی بازخواهد گشت، و بسیار علاقه مند بودم که از طرف مد لباس یاد بگیرم که چگونه از مشتریان مراقبت کنم و یک برند را ارتقاء دهم. این باعث شد که بفهمم خوب است که خودتان را در چیزهایی که نمی د،د فشار دهید. این کمی من است. وقتی راحت نیستم دوست دارم این مرزها را کنار بزنم. شاید این گونه باشد: آیا می‌خواهید آن را بسازید – یا نه؟

به یادگیری ادامه دهید. از شانس خود نترسید. این بسیار دشوار است، به خصوص برای ،ن.

مهمترین محورها و نقاط عطف شما کدام بوده است؟

VC: زم، که به Parfums Christian Dior پیوستم، مسئولیت دیجیتال را بر عهده داشتم، و همچنین در بخش دیجیتال در کوتور کار کردم. هیچ برند مد روی دیجیتال نبود. این شروع Web2 بود. از آنجایی که در مورد همه چیز کنجکاو هستم، وارد دیجیتال شدم. سپس ناگهان دنیای شگفت انگیزی را دیدم که در حال ساختن آن بودیم – زیرا همیشه چیزهای خوبی در زندگی می بینم، زیرا شما می تو،د ترسیده باشید، ناراحت شوید. ناگهان، این ابزار جدید به طور کامل صنعت ما را متحول کرد. شما نمی تو،د به آینده نه بگویید. شما باید با آن زندگی کنید و خودتان را وفق دهید. بنابراین، یکی از محورهای من این کشف دیجیتال بود – Web2 و اکنون Web3. از زمان شما بودن، پذیرش تکامل است. اگر در مورد آن کنجکاو هستید، پس آسمان محدودیت است، و من این را بسیار جالب دیدم.

Abeille Royal از قدرت عسل بهره می برد.

گرلن همیشه از طبیعت الهام گرفته است. ما یکی از اولین ،، در صنعت بودیم که یک جهت CSR را راه اندازی کردیم. زنبور عسل نماد این شرکت است. ما متوجه شدیم که البته زنبور یک حیوان کلیدی در جهان است، بنابراین تصمیم گرفتیم خانه را به حفاظت از زنبورها اختصاص دهیم. کنسرواتوار بلک بی بریتنی جزیره اوسانت به کمک نیاز داشت و گرلین اینجا بود. ما به آرامی اما مطمئنا شروع کردیم و امروز یکی از پیشگام ترین شرکت ها در زمینه پایداری هستیم. [Sustainability] همه چیز در مورد بسته بندی سبک تر و همچنین فرمول های تمیز است. رفتن حتی بزرگتر و فراتر از آن چیزی است که وقتی به گرلین پیوستم واقعاً روی آن اصرار داشتم.

تجارت زیبایی امروز را چگونه توصیف می کنید؟

باور ن،ی ما خیلی خوش شانسیم، چون باید خودمان را دوباره اختراع کنیم. این همیشه یک صنعت بسیار نوآور بوده است… اما امروز ما باید فرمول هایی را دوباره اختراع کنیم تا تمیزتر شوند، بسته خود را دوباره اختراع کنیم، و به دور از جعبه فکر کنیم. ما باید با هم به آینده فکر کنیم – بشریت – که فوق العاده است. نقش امروز من تماماً انجام دادن گردش مالی بر روی نتایج عملیاتی نیست. همچنین می تواند کمی کار خوب انجام دهد. ما باید با دنیای جدیدی مق، کنیم – کووید[-19]، پس از کووید[-19]. این همه بینش هایی را که قبل از بحران داشتیم تسریع می کند.

صنعت زیبایی را چگونه می بینم؟ به ،وان یک زمین بازی شگفت انگیز. چالش ایجاد یک محصول آرایشی تا حد امکان طبیعی و تمیز – فوق العاده است. و همچنین داشتن امکان فکر ، در مورد اینکه چگونه محصولات خود را 360 درجه راه اندازی می کنید، چه در ،ده فروشی و چه به صورت آنلاین – هرگز به این اندازه جالب نبوده است.

رویارویی با چالش ها شما را کنجکاوتر می کند و گاهی اوقات مرزهای غیرممکن ها را جابجا می کند. من در مورد این بازار برای آینده بسیار مثبت هستم و در آینده نزدیک حتی نوآورانه تر خواهد بود.

چگونه Guerlain – یک برند میراثی در دنیای امروز را متحول می کنید؟

Guerlain میراثی از اولین ها دارد – اولین شرکت در تمام این صنعت، تقریبا 200 سال پیش، با Pierre François Pascal Guerlain که این چشم انداز خارق العاده را برای ارائه عطر، آرایش و مراقبت از پوست به طور همزمان دارد. Aimé Guerlain اختراع Jicky، اولین عطر مدرن و همچنین اولین رژ لب. نام آن Ne m’oubliez pas از سال 1870 بود.

گرلن در پاریس متولد شد، که بسیار مهم است، زیرا هنوز امضای امروز است.

وقتی از آرشیو گرلین بازدید کردم، به خودم گفتم: «فقط باید این جواهرات را به دنیا نشان دهید، و حال شما خوب است. فقط کمی مدرنیته به این برند بدهید. همراه داشتن Violette Serrat، مدیر خلاقانه جدید Guerlain برای گریم، Guerlain را در زمان خودش قرار می دهد. من فکر می کردم که او پاریسی ترین گریمور تمام دوران است، زیرا او این شیک پاریسی و در عین حال مدرنیته را دارد. و برای من، گرلین را اینگونه تصور می کنم.

Violette، مدیر خلاق آرایش، در حال مدرنیزه ، خط تولید Guerlain است.

ما تیری واسر، عطرسازمان را داریم، اما از زمان La Pe،e Robe Noire – Delphine Jelk، عطرسازی را ارتقا دادم که سال‌ها با او کار می‌کرد. برای من بسیار مهم است که راه را به ،ن نیز بدهیم.

پس من چگونه به تحول گرلین فکر می کنم؟ اول، نیاز به قرار دادن این برند در دنیای امروز است. دو، این برند را در سه محور بسیار قوی کند. ما با هنر، صنایع دستی و البته پایداری کار می کنیم که برای من یک رکن کلیدی است. ما یک هویت ،ده فروشی جدید اختراع کرده ایم. این درباره افتخار ، به میراث خود، به امروز و طراحی آینده با خوش بینی و قدرت میراثمان است. در عین حال، این است که ذهنی باز نسبت به آینده داشته باشید. Guerlain باید در زمان خود باشد تا به ،وان یک برند امروزی شناخته شود.

وقت فریاد زدن است. وقت آن است که به جهان بدرخشید. فقط با نگاه ، به گذشته نیست که اتفاق می افتد، بلکه به این دلیل اتفاق می افتد که شما به آینده نگاه می کنید.

سبک رهبری خود را چگونه توصیف می کنید؟

شانتال [Roos] بسیار خواستار بود، اما او برای خودش ی،ان بود. آقای آرنو خیلی طلبکار است اما برای خودش هم همینطور است. سبک رهبری من از نمونه آنها ناشی می شود. من با مثال نشان می دهم، اما این یک چیز با هم است. همه چیز در مورد اعتماد، برتری، کنجکاوی و اصالت است.

چگونه می تو، از تمام اتفاقاتی که در حال رخ دادن است اطمینان داشته باشی؟

هر شنبه صبح هر کجای دنیا که باشم می روم و از بوتیک هایم سر می زنم. من میدان را حس می کنم. فقط با مشاهده واکنش مشتریان خود به محصولات، چیزهایی را احساس می کنید. من در حال خواندن، احساس و بو ، هستم. کنجکاوی در مورد باز بودن برای همه چیز است. من مشتاق کاری هستم که انجام می دهم. من آن را دوست دارم، و این زندگی من بوده است. دلیل اهمیت این صنعت این است که روی سلامت روان کار می کند.

برای من بسیار مهم است که در میان جوانان احاطه شده باشم، زیرا آنها به شما انرژی و ایده های جدید می دهند. سعی می کنم اسفنج باشم و بعد با تجربه ام کمک کنم. اما موتور من – آنها هستند.

چیزی که به من غذا می دهد خانواده من در اینجا هستند. من دوست دارم یک نوع خواهرخواندگی هم بسازم. برای من خیلی مهمه 80 درصد از افرادی که در گرلین کار می کنند زن هستند، اما 66 درصد اکنون در پست های رهبری هستند، 60 درصد کمیته اجرایی من امروز زن هستند.

به ،ن جو، که می خواهند راه شما را ادامه دهند، چه توصیه ای می کنید؟

از هر فرصتی استفاده کنید. از شانس خود نترسید. برای حرکت، پیشروی است. با افرادی باشید که شما را بالا می برند. هرگز از کنجکاوی و بالا بردن خود دست برندار. خواهری – این خیلی به من در زندگی کمک کرده است.




منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/guerlain-veronique-courtois-1235376905/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با