بازسازی مکالمه پیری با پائولینا پوریزکووا – WWD


مهلت سه ماهه‌ای که ماریا شرایور به سوپرمدل پائولینا پوریزکووا داد تا کتاب جدیدش «بدون فیلتر: خوب، بد و زیبا» را که مجموعه‌ای از مقالات شخصی است که ماه آینده منتشر می‌شود، بنویسد، در زمان من،ی فرا رسید.

پوریزکووا به تازگی از پاناما به نیویورک بازگشته بود، جایی که در زیر باران روی زمین های جنگل خوابیده بود و با چالش های فیزیکی متعدد برای برنامه تلویزیونی واقعیت تلویزیونی CBS “آنسوی لبه” به خود فشار می آورد، که در نتیجه به سختی می توانست تا رسیدن به خانه راه برو

وقتی از اینجا برگشتم نمی توانستم راه بروم. تقریباً پنج پوند کم کرده بودم. من نیازی به کاهش وزن نداشتم. و آنها گفتند: “باشه، ما کتاب را می خواهیم.” آیا می تو،د آن را تا 1 مارس انجام دهید؟ من فکر می کردم، خوب من نمی توانم راه بروم و نمی توانم کار دیگری انجام دهم، پس شاید فقط بنشینم و کتاب را بنویسم. و این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاد.» این مرد 57 ساله در یک بعد از ظهر اخیر در گوشه یک میز صنعتی بزرگ در یک استودیوی عکاسی در بخش گرین پوینت بروکلین، نیویورک می گوید.

شرایور، رو،مه‌نگار، تهیه‌کننده و نویسنده‌ای که نقش خود به نام The Open Field را در ناشر کتاب Penguin Life دارد، شخصاً Porizkova را نمی‌شناخت. اما او پس از دنبال ، او در اینستاگرام با او تماس گرفت تا بفهمد آیا علاقه مند است مجموعه ای از مقالات بر اساس پست های کاملا صادقانه او در مورد پیری، مق، با فقدان و هویتی که در چند سال گذشته ایجاد شده است بنویسد یا خیر.

پوریزکووا عمدتاً به این دلیل بود که آن خاطرات معمولی نبود که او بارها و بارها توسط علاقه مندان به دوران کودکی، حرفه مدلینگ و ازدواجش دریافت کرده بود.

به هر حال، او از سه سالگی زم، که پدر و مادرش – که از چ،لواکی کمونیستی به سوئد گریخته بودند اما پوریزکووا را با مادربزرگش پشت سر گذاشتند – برای بیرون ، فرزندشان از کشور مبارزه ،د و رسانه های زیادی را به دست آوردند، در معرض دید عموم قرار داشت. توجه در آن زمان، به ویژه در سوئد.

او مدلینگ را در اوایل نوجو، آغاز کرد، ابتدا در پاریس و قبل از اینکه به ایالات متحده نقل مکان کند، جایی که او یک جلد لباس شنا در Sports Il،rated و یک قرارداد ۶ میلیون دلاری به ،وان چهره استی لادر دریافت کرد.

او ادامه می‌دهد: «مثلاً 20 تماس از مأمور، دریافت کردم که «خاطرات، خاطرات» را می‌خواندند و من می‌گفتم «نه، این اتفاق نخواهد افتاد». بنابراین وقتی ماریا این را گفت، من در واقع الهام گرفتم زیرا این چیزی است که هر روز در اینستاگرام درباره آن می نویسم – افکار و فرآیندها، احساسات من و همه اینها و سپس می توانم کمی عمیق تر بنویسم.

به راحتی می توان فهمید که چرا شرایور و صدها هزار کاربر رسانه های اجتماعی با Porizkova در برنامه ارتباط برقرار کرده اند. با لباسی که او به‌،وان یک مدل شلوار جین من، برای ع،‌برداری، یک تی‌شرت سفید با نقوش روباتی در ساحل ونیز کالیفرنیا به تن کرده و صندل‌های تخت آبی کم‌رنگ و فقط آرایشش را برداشته تا طبیعی‌اش را نشان دهد. زیبا و چشمان آبی نافذ، Porizkova خونگرم و دوستانه است و به نظر می رسد زمینی است و زودتر بدون همراهان مشهور به استودیو می رسد. هیچ سوالی وجود ندارد و ثابت می کند که ذهنیت کتاب باز او فقط برای اینستاگرام نیست.

به اعتراف خودش، او دیر موفق به کشف این اپلیکیشن شد، در عوض توییتر و فیس بوک را ترجیح داد و با وجود داشتن یک حرفه مدلینگ موفق، مفهوم پست ، تصاویر خود را کاملاً درک نکرد. اما همه چیز در سال 2020 تغییر کرد.

من ع، های کافی از خودم دارم. من دیگر نیازی ندارم.» او می گوید.

اما وقتی شوهرم فوت کرد و کووید-19 اتفاق افتاد، من خیلی تنها و غمگین و ویران شده بودم و ،ی جز من نبود. بنابراین به م،ای واقعی کلمه این بود که من به نوعی دراز کردم،” او ادامه می دهد. “به م،ای واقعی کلمه من در جزیره ای گیر افتاده بودم و بطری هایی را پرتاب می کردم که پیام های کمی “کمک” در آنها وجود داشت و نکته قابل توجه این بود که افراد زیادی در همان زمان رنج می بردند و مردمی که با غم و اندوه دست به گریبان بودند و افرادی که روی آنها می میرند. و بنابراین غم و اندوه آشکار من طنین انداز شد، زیرا افراد زیادی از آن عبور می ،د.»

پس از ملاقات با او در 19 سالگی، پوریزکووا با ریک اوکاسک، رهبر گروه راک Cars، برای نزدیک به سه دهه ازدواج کرد و دو پسر داشت. آنها به مدت دو سال از هم جدا شده بودند و طلاق را سپری می ،د، اما در زمان مرگ او در سن 75 سالگی در سال 2019، زم، که او در حال نقاهت پس از عمل جراحی بود، هنوز با هم زندگی می ،د. این پوریزکووا بود که او را در خانه شهری که در Gramercy مش، بودند پیدا کرد. روز بعد، او متوجه شد که از وصیت نامه او بریده شده است. در سال 2021، او با دارایی او به مبلغ نامشخصی تسویه حساب کرد.

پست های او موضوعات زیادی از جمله پیری، غم و اندوه، عصب،ت، مصرف داروهای ضد افسردگی، استانداردهای زیبایی و درمان های زیبایی غیرتهاجمی را پوشش داده است.

او درباره سرمایه گذاری خود در برنامه رسانه های اجتماعی متعلق به متا می گوید: “من نمی دانستم که قرار است به یک یا سه نفر برسم و آنچه اتفاق افتاد در واقع کاملاً فراتر از تصورات من بود.”

او ادامه می دهد: «قبل از مرگ شوهرم ازدواج ما از هم پاشیده بود و دو سال بود که از هم جدا بودیم و در حال طلاق بودیم و نامرئی بودن شوهرم با نامرئی من به بقیه دنیا مصادف شد. “من ناگهان زنی مطلقه بودم که هیچ شغلی نداشتم، هیچ راهی برای پول درآوردن نداشتم و همچنین به طور کلی توسط مردم نادیده گرفته شدم و فکر می کردم این جالب نیست، زیرا در واقع اکنون نسبت به 20 سال پیش بسیار باحال تر هستم. من خیلی باهوش ترم صبرم بیشتره من بیشتر از نظر فکری کنجکاو هستم. من بخشنده ترم همه چیز در مورد من بهتر است. اما من چین و چروک دارم و این مرا زشت نمی کند. من فقط فکر کردم که این ناعادلانه است.»

پس از صحبت با دوست دخترهای همسن، او متوجه شد که او تنها ،ی نیست که احساس نامرئی می کند. «تعداد کمی آن را دوست داشتند. تعداد کمی از مردم می گفتند: “عالی، من دیگر مجبور نیستم لباس بپوشم.” من مجبور نیستم تلاش کنم. F–k it. من بیش از آن هستم.’ آنها همچنین عموماً افراد متاهل شاد و دارای شغل بودند. فکر می‌کنم گفتن کمی آسان‌تر است، می‌د،، اما برای بقیه ما، برای زن، که طلاق خا،تری را پشت سر گذاشته‌اند، طلاق خا،تری، که اکنون بیشتر و بیشتر شده است، و سپس در دنیا هستند، شاید شما این کار را کرده‌اید. وقت خود را صرف مراقبت از فرزندان و خانواده خود کنید و اکنون در حال بازپس گیری خود هستید و هیچ، شما را نمی خواهد. نه منصفانه و نه جالب.»

پست‌های او به او کمک کرد نه تنها با دوست دخترش بلکه با غریبه‌ها نیز ارتباط برقرار کند، و تعداد دنبال‌کنندگانش در اینستاگرام به سرعت به 1 میلیون نفر نزدیک شد، و اکنون برخی شروع به نزدیک شدن به او در خیابان کرده‌اند تا از او به خاطر باز بودنش تشکر کنند.

اما با ،، که از او الهام گرفته‌اند، متنفران آنلاین نیز آمدند، که او را به خاطر به اشتراک‌گذاری تصاویر بیکینی و لباس زیر ،نه و همچنین برخی از ع،‌های برهنه هنرمندانه مورد انتقاد قرار دادند.

“بیشتر افرادی که من در چشمان عمومی می شناسم، آنها فقط آن را نادیده می گیرند. آنها فقط آن را مسدود خواهند کرد. آنها از شخص دیگری می خواهند که فیدهای آنها را برای آنها تمیز کند. این در واقع مغز من را تحریک می‌کند.» پوریزکووا درباره نحوه برخوردش با ترول‌ها می‌گوید و تصمیم می‌گیرد آنها را مسدود نکند – به غیر از یکی که مدام خوراک خود را با پاراگراف بعد از پاراگراف «پراکنده» می‌کرد.

«اگر من با این شخص در اتاقی نشسته بودم و او این را به من می گفت، چگونه پاسخ می دادم؟ منظورم این است که من فقط از در بیرون نمی روم. این حتی دلیلی هم با آنها ندارد، اما من سعی می کنم بفهمم از کجا می آید.» او می گوید. «چرا این حرف را می زنی؟ چه چیزی باعث می شود که شما این را بگویید؟ چه چیزی باعث می شود فکر کنید مشکلی نیست؟ و چرا این فکر را می کنید؟ این باعث می‌شود که در مورد چیزهای دیگر پست بنویسم.»

او به ،وان بخشی از صحبت نسبتاً باز در مورد زندگی خود در اینترنت، برخی از درمان هایی را که امتحان می کند به اشتراک می گذارد. در حالی که از تزریقات دوری می‌کند، به شوخی می‌گوید که پولش را برای هر روش درم، غیرتهاجمی که می‌تواند پیدا کند، ،ج می‌کند، از فیشال‌های ا،یژنی گرفته تا لیزرهای صورت، یوگا و هر چیز دیگری.

من فقط یک کمک ظریف می خواهم. من هیچ چیز شدید نمی خواهم. من نمی خواهم سنم را حذف کنم. من فقط می خواهم با توجه به محدودیت ها تا جایی که می توانم خوب به نظر برسم.»

او معتقد است که تزریق‌ها یک اولویت شخصی است و در حالی که برخی از افراد با آن‌ها «شگفت‌انگیز» به نظر می‌رسند، او متوجه می‌شود که توانایی آن‌ها برای بیان فیزیکی خود را نیز کاهش می‌دهد.

او توضیح می دهد: “من واقعاً از این واقعیت خوشم می آید که می توانم با شما صحبت کنم و می توانم به آنچه می گویید واکنش نشان دهم و شما دقیقاً می د،د که من چه فکر می کنم.” من مجبور نیستم از یک پاراگراف کامل از کلمات استفاده کنم زیرا شما می تو،د مانند “اوه شما این را دوست نداشتید.” این به وضوح روی صورت من قابل مشاهده است و احساس می کنم این نیست که صورت ها برای آن هستند؟ برای برقراری ارتباط؟ موضوع ارتباط برای من مهمتر از زیبا به نظر رسیدن در این نقطه است، بنابراین نمی خواهم آن را از بین ببرم.

در مورد اینکه آیا سلبریتی ها استانداردهای زیبایی ناعادلانه را با اعتراف ن، به انجام کارهای زیبایی تداوم می بخشند یا خیر، نیمی از آن پوریزکووا را آزار می دهد زیرا او فکر می کند این معیارهای غیر واقعی برای بقیه ما تعیین می کند. اما نیمه دیگر او “کاملا” آن را درک می کند.

«اگر می گویید کاری انجام داده اید، حدس بزنید کارت تلفن شما چیست؟ مثل این است که جین فوندا بطور بدنام به لیفت صورت خود اعتراف کرده است و او برای یک فیلم مصاحبه می کند و اولین چیزی که از او می پرسند لیفت صورت او است. بعد آن‌ها آنقدر کار بزرگی انجام می‌دهند که….من از هر دو طرف متوجه می‌شوم و فقط می‌توانم کاری را که برایم من، است انجام دهم.»

Porizkova تنها سلبریتی نیست که به دنبال تغییر گفتگو در مورد پیری است. بروک شیلدز، مدل و بازیگر، پلتفرم سلامتی Beginning Is Now را به ،وان قصیده ای برای پیری با صدای بلند راه اندازی کرده است و ایده فرصت و مثبت اندیشی را در میان ،ن 40 ساله به بالا ترویج می کند، که اغلب با پیام های بسیار مخالف مواجه می شوند. سپس نائومی واتس، بازیگری است که اخیراً برند زیبایی یائ، Stripes خود را با همکاری شرکت بیوتکنولوژی Amyris راه‌اندازی کرده است، با این امید که به شرم و پنهان کاری پیرامون یائ، پایان دهد و در عوض نشانه‌ای از «آغاز چیزی جدید و شگفت‌انگیز برای ،ن» باشد.

با این حال، بعید است که یک نام تجاری در آینده Porizkova باشد. موضوع این است که آن ،ن باهوش‌تر از من بودند. در حالی که اتو داغ بود روی آن پ،د و راستش من یک نویسنده هستم. من یک تاجر نیستم. چیزی که واقعاً از آن لذت می برم نوشتن و ارتباط و برقراری ارتباط است و من واقعاً مطمئن نیستم که چگونه از آن درآمد ،ب کنم. فکر می‌کنم اگر بخواهم یک خاطرات کامل بنویسم، مقداری پول در می‌آورم، اما چون این کار را نمی‌کنم، نه.»

در مورد نسل جوان مدل‌ها، پوریزکووا می‌گوید که نباید توصیه‌ای بکند، زیرا این یک تجارت بسیار متفاوت است. اما پس از م، کوتاهی، او می گوید: “اگر پول در می آورید، مطمئن شوید که آن را کنار گذاشته اید، مطمئن شوید که در حساب بانکی خودتان است و به هیچ ، دیگری ندهید.”




منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/paulina-porizkova-ageing-modeling-memoir-1235392124/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با