آموزش قدم به قدم “آرایش صورت ملایم لایت” مجله اکالا-رژ دونی

استفاده از لوازم آرایشی برروی پوست‌های خشک یک اشتباه بزرگ است. اگر پوست خشکی دارید حتما قبل از آرایش کردن از آبرسان استفاده کنید زیرا خشکی پوست در آرایش باعث می‎‌شود پوست شما خسته و پیرتر از سن واقعی شما نشان داده شود. کانسیلر هلویی رنگ برای تیرگی زیر چشم، کانسیلر سبز رنگ برای پنهان کردن جای جوش و لکه و کانسیلر متمایل به زرد را برای همه نواحی صورت می‌توانید استفاده کنید. قبل از استفاده از کانسیلر متمایل به زرد از کرم پودر متناسب با پوستتان استفاده کنید. کانسیلرها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. امروزه از آرایش صورت فقط برای آراسته‌تر کردن صورت استفاده نمی‌شود بلکه از آن می‌توان برای پوشاندن نقص‌های صورت نیز استفاده کرد.

  • اگر دارای رنگ چشم سبز هستید ، بنفش روشن،بژ ، قهوه ای و خاکستری را امتحان کنید .
  • کانسیلر را می‌توانید با برس مخصوص آن و یا انگشت استفاده کنید و روی نقاطی که دچار مشکل هستند مثل اطراف بینی بمالید تا پوست شما صاف و یکدست دیده شود.
  • بالای استخوان گونه، پایین قوس ابرو ، امتداد پل بینی ، بالای لب ، روی چانه ، گوشه داخلی چشم ها نقاطی از صورت می باشند که بسیار مناسب هایلایت کردن هستند.
  • برای مشاهده یک نمونه میکاپ دیگر روی آرایش لایت ساده اما فوق العاده زیبا کلیک کنید.

پوشاندن عیوب صورت مثل جوش، قرمزی، جای زخم، سیاهی زیر چشم و هر مشکل دیگری است که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کانسیلر را می‌توانید با برس مخصوص آن و یا انگشت استفاده کنید و روی نقاطی که دچار مشکل هستند مثل اطراف بینی بمالید تا پوست شما صاف و یکدست دیده شود. کانسیلر را نیز نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود و همرنگ فونداسیون انتخاب کنید. از سایه هایلایتر بر روی استخوان ابرو به عنوان حسن ختام و فوت کوزه گری استفاده کنید تا چشمان شما کشیده و برجسته شوند. به سراغ سایه مات روشن بروید و آن را به گوشه خارجی استخوان ابرو بکشید تا توجه دقیقی به این قسمت صورت شما جلب کند. برای آرایش چشم سعی کنید از سایه های ملایم و خنثی استفاده کنید.

کرم پودر مای بلک دایموند Matt Makeup در چند رنگ ا MY Black Diamond Matt Makeup

این پودر برق اضافی صورت شما را می گیرد و ماندگاری آرایش شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، رنگ آن به گونه ای است که می تواند حالت سایه روشن روی صورت شما ایجاد کند. سپس از از یک تینت استیکی لب و گونه با یک رنگ بسیار ملایم استفاده کنید.

سایه زدن:

در این صورت می توانید رژ گونه را به صورت مثلثی بزنید. در نهایت به این موضوع توجه کنید که باید تعادل را در چهره تان به وجود آورید و می توانید با رژ گونه این کار را انجام دهید. در مرحله اول شما می توانید مقداری کرم پودر به پیشانی، گونه ها، چانه و اطراف لب بزنید، سپس با یک پد مناسب آن را به صورت ضربه ای در سطح پوستتان پخش کنید. قسمت هایی مثل اطراف بینی، زیر ابرو و اطراف خط لب را از قلم نیندازید. در آرایش صورت گرد باید از حجم اطراف چهره بکاهیم تا کمی متعادل تر و کشیده تر جلوه کند.

مداد ابرو

رنگ هایی همچون زرشکی، صورتی، کاراملی و قهوه ای مناسب ترین رنگ رژ برای افرادی که پوست تیره دارند، می باشد. بعد از انتخاب صحیح رژ گونه، باید در طریقه استفاده از آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید. اولین و مهمترین اصلی که باید در رژ گونه زدن به آن توجه کنید، فرم صورتتان است. اگر صورت گردی دارید باید رژ گونه را به نوعی استفاده کنید که صورت شما را کمی کشیده تر نشان دهد؛ یعنی رژ گونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش بکشید. اگر فرم صورت شما لوزی شکل است، بهتر است تا پهنای گونه ها را با زدن رژ گونه افزایش دهید.