آموزش قدم به قدم “آرایش صورت ملایم لایت” مجله اکالا-رژ دونی

شما می‌توانید انتخاب کنید که از یکی از آن ها را استفاده کنید، یا ترکیب مورد علاقه خود را از دو یا سه تا از آنها پیدا کنید. پاسخی قطعی و اندازه و سایز مشخصی برای محل استفاده از رژ گونه وجود ندارد. از رنگ سرخ رژ گونه خود استفاده کنید تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آن کمک کند. یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب برنز کننده، انتخاب سایه اشتباه است. اگر عادت ندارید با برنزر کار کنید، حداکثر از سایه‌ای دو درجه تیره تر از پوست خود استفاده کنید. پرایمر را پایه‌ای برای آرایش خود فرض کنید که کمک می‌کند سطح آرایش شما صاف‌تر باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

  • با خط لب تیز، می‌توانید محدوده طبیعی لب را بهتر مشخص کنید.
  • رژ لب در فرمهای متعددی از رژ لب مایع تا رژ لب مات موجود است و در زیر آفتاب هر سایه‌ای را به خود می‌گیرد.
  • رنگ رژلب را با توجه به تناژ رنگ پوست خود استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ‌های روشن در پوست باعث برجسته شدن خطوط و جایِ لکه‌ها می‌شود.

در این صورت می توانید رژ گونه را به صورت مثلثی بزنید. در نهایت به این موضوع توجه کنید که باید تعادل را در چهره تان به وجود آورید و می توانید با رژ گونه این کار را انجام دهید. در مرحله اول شما می توانید مقداری کرم پودر به پیشانی، گونه ها، چانه و اطراف لب بزنید، سپس با یک پد مناسب آن را به صورت ضربه ای در سطح پوستتان پخش کنید. قسمت هایی مثل اطراف بینی، زیر ابرو و اطراف خط لب را از قلم نیندازید. در آرایش صورت گرد باید از حجم اطراف چهره بکاهیم تا کمی متعادل تر و کشیده تر جلوه کند.

رنگ هایی همچون زرشکی، صورتی، کاراملی و قهوه ای مناسب ترین رنگ رژ برای افرادی که پوست تیره دارند، می باشد. بعد از انتخاب صحیح رژ گونه، باید در طریقه استفاده از آن نهایت دقت و توجه را داشته باشید. اولین و مهمترین اصلی که باید در رژ گونه زدن به آن توجه کنید، فرم صورتتان است. اگر صورت گردی دارید باید رژ گونه را به نوعی استفاده کنید که صورت شما را کمی کشیده تر نشان دهد؛ یعنی رژ گونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش بکشید. اگر فرم صورت شما لوزی شکل است، بهتر است تا پهنای گونه ها را با زدن رژ گونه افزایش دهید.

از گوشه داخلی چشم با براش سایه را روی پلک قرار داده و تا گوشه خارجی ادامه دهید. این مدل آرایش چشم غلیظ است به همین دلیل برای میکاپ عروس نیز می تواند کاربرد داشته باشد. این مدل میکاپ بسیار پر طرفدار است زیرا باعث جذابیت و گیرایی چشم ها می شود.

اگر پلک‌های شما چرب باشد و شما سایه چشم یا خط چشم بزنید بدون اینکه قبل از آن پرایمر زده باشید، ممکن است آرایش شما تکه تکه و غیر یک دست شود. رژ لب میتواند چهره شما را تغییر دهد و نقش مهم در زیبایی چهره شما دارد. سعی کنید از رنگ‌های طبیعی و متناسب پوستتان برای رژ استفاده کنید. اگر علاقه زیادی به رژهای تیره دارید بقیه آرایشتان را ملایم انجام دهید یعنی از سایه‌های تیره در آرایشتان استفاده نکنید.

آرایش ملایم دخترانه:

از انحنای چشم شروع کنید و خط چشمتان را به سمت گوشه ی بیرونی چشم ادامه دهید. با مداد یا خط چشم از ابتدای پلک پایین شروع به خط چشم کشیدن کنید و آن را تا انتهای چشمتان ادامه دهید و دنباله خط چشم بالا را مشخص کنید. در تصویر انواع خط چشم را آورده ایم که می توانید با توجه به آن و یافتن کمی تبحر انواع خط چشم را بکشید.

ارائه بهترین خدمات آرایش و میکاپ

برای راحت‌تر انجام دادن این کار می‌توانید به کمک مداد ابتدا فرم ابرو را بکشید و سپس داخل آن را به صورت هاشوری پر کنید. استفاده چند لایه‌ای از کرم پودر برای پوستتان اصلا مفید نیست و پوستتان را شبیه به کیکی می‌کند که با لایه‌های خامه‌ای زیاد پوشانده شده است. لازم نیست از کرم پودر در همه نواحی صورت خود استفاده کنید، استفاده کمی از آن در قسمت گونه‌ها و بینی کفایت می‌کند. برخی از خانم‌ها از کرم پودر برای پوشاندن لکه‌ها استفاده می‌کنند که این کار اشتباه است و باید از کانسیلر برای این کار استفاده کنند.

منافذ پوست خود را عمقی پاک کنید.

برای استفاده از پرایمر چشم می‌توانید از نوک انگشتان خود استفاده کنید. با پودر فیکس، پرایمر را تثبیت کنید تا برای اضافه کردن سایه ابرو، آماده شود. اگر ابروی باریک و کم‌پشت دارید می‌توانید آن را پرتر نشان دهید.

این پودر برق اضافی صورت شما را می گیرد و ماندگاری آرایش شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، رنگ آن به گونه ای است که می تواند حالت سایه روشن روی صورت شما ایجاد کند. سپس از از یک تینت استیکی لب و گونه با یک رنگ بسیار ملایم استفاده کنید.

پوشاندن عیوب صورت مثل جوش، قرمزی، جای زخم، سیاهی زیر چشم و هر مشکل دیگری است که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کانسیلر را می‌توانید با برس مخصوص آن و یا انگشت استفاده کنید و روی نقاطی که دچار مشکل هستند مثل اطراف بینی بمالید تا پوست شما صاف و یکدست دیده شود. کانسیلر را نیز نزدیک به رنگ طبیعی پوست خود و همرنگ فونداسیون انتخاب کنید. از سایه هایلایتر بر روی استخوان ابرو به عنوان حسن ختام و فوت کوزه گری استفاده کنید تا چشمان شما کشیده و برجسته شوند. به سراغ سایه مات روشن بروید و آن را به گوشه خارجی استخوان ابرو بکشید تا توجه دقیقی به این قسمت صورت شما جلب کند. برای آرایش چشم سعی کنید از سایه های ملایم و خنثی استفاده کنید.