چه؟ بر اساس ،ن های شرکت تحقیقاتی Insider Intelligence Inc، گوگل و شرکت مادر فیس بوک متا، شرکت آلفابت، برای اولین بار در یک دهه اخیر، دیگر رتبه ای در ا،ر دلارهای تبلیغات دیجیتال آمریکا ندارند.
جزئیات طبق گفتههای خودیهای صنعت، انتظار میرود دو بازیگر بزرگ سالهای آینده به کاهش خود ادامه دهند.
این شرکت ها 48.4 درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال ایالات متحده را در سال 2022 به خود اختصاص دادند، اولین باری است که سهم بازار دوگانه ایالات متحده آنها از سال 2014 به زیر 50 درصد کاهش یافته است. انتظار می رود این میزان در سال 2023 به 44.9 درصد کاهش یابد.
در حالی که ،بوکارهای تبلیغاتی هر دو شرکت به رشد خود ادامه میدهند، طبق دادههای Insider سرعت آن کمتر از بقیه بازار تبلیغات دیجیتال ایالات متحده است.
طبق گزارشها، هر دو گوگل و متا در سال 2022 با موانعی مواجه شدند، زیرا مردم زمان کمتری را در مقایسه با زمان اولین شیوع همهگیری آنلاین سپری ،د.
چرا؟ در حالی که گوگل و متا لنگ می زنند، آمازون، تیک تاک ByteDance و سرویس استریم مانند نتفلی، همچنان به افزایش جایگاه خود ادامه می دهند.
به گفته Insider، قدرت TikTok در بازار تبلیغات دیجیتال در سال 2022 بیش از دو برابر شد، در حالی که آمازون به دلیل ،ب و کار تبلیغاتی خود که می تواند کاربران را از طریق تاریخچه ،ید و مرور آنها هدف قرار دهد، سهم بازار را به دست آورد.
منبع: https://www.globalcosmeticsnews.com/google-and-meta-lose-advertising-prowess-as-tiktok-netflix-and-amazon-continue-to-dominate/