نحوه ی کاشت ناخن و خطرات آن

در پایان بهتر است یادآوری کنیم که ناخن به عنوان یکی از اجزای بدن، امکان دارد آسیب جدی ببیند. به همین دلیل بهتر است چنین کاری، حداقل به صورت مستمر انجام نشود. وقتی ناخن مصنوعی به شکل لاستیک یا آدامس مانند در آمد، وقت آن رسیده تا لایه اول برداشته شود. در این زمان از یک پارچه آغشته به آستون برای پاک کردن لایه اول استفاده کنید و دوباره این مراحل را برای لایه بعدی انجام ‌دهید.

  • جهت دریافت جدیدترین مقالات حوزه سلامت و بهداشت عمومی به لیست ایمیلی بزرگ سیوطب بپیوندید.
  • ناخن‌های دست به طور کلی در جوانان، مردان و در فصل تابستان سریع‌تر رشد می‌کنند.
  • در نیل آکادمی شما بدون پرداخت هزینه اضافه مدرک بین المللی دریافت می کنید که مورد تأیید کنسولگری و دادگستری می باشد و در خارج از کشور نیز دارای اعتبار می باشد.
  • شما می توانید به جای کاشت ناخن در سالن های آرایشی از برچسب ناخن، تاپ کت و لاک استفاده نمایید و به راحتی ناخن هایتان را با کمترین درصد ایجاد عارضه طراحی کنید.
  • کاشت ناخن یکی از روش‌های افزایش زیبایی ناخن است اما به دلیل استفاده از مواد شیمیایی نیاز به مراقبت ویژه از جمله مصرف مکمل زینک پلاس دارد.
  • پس از تکمیل این فرم، پیش ثبت نام شما در آموزشگاه آرایشگری دترلند انجام خواهد شد.

از جمله معایب این روش کاشت می توان به این اشاره کرد که نیازمند زمان طولانی می باشد. رو کاشت ژله ای دوام کمتری نسبت به کاشت پودری دارد اما از روش قالبی بیشتر می باشد. یکی از مزایای این روش کاشت این است که ناخن شما دچار آسیب جدی نمی شود. روش کاشت میکس از تلفیق دو کاشت ژله ای و پودری به دست می آید. در این روش مراحل کاشت پودری را انجام داده سپس ناخن را با یک لایه ژل زیباتر می کنند.

این کار سبب نازک شدن لایه سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می شود. در این شرایط زمانی که مواد شیمیایی ناخن مصنوعی روی سطح نازک ناخن قرار می گیرد، احتمال جذب این مواد سمی از روی سطح ناخن و پوست بالا می رود. در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از زیر ناخن با چسب ناخن چسبانده می شود و تا اندازه دلخواه کوتاه می شود. ناخن میکس یک ناخن ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است.

برای کاشت ناخن پودری حدود یک ساعت و نیم به زمان نیاز دارید. پیش از کاشت ناخن بهتر است با تمام شیوه های آن آشنا شوید، عوارض و معایب آن را بدانید، سپس بهترین شیوه را برای کاشت ناخن انتخاب نمایید. در این روش خط لبخند روی ناخن با ژل فشرده سفید زیباتر می‌شود و بقیه سطح ناخن با پودر اکریلیک، کلیر و یا صورتی ملایم کاور می شود. در آن از یک لایه جنس ابریشم یا فایبر گلاس که روی ناخن طبیعی گذاشته می‌شود استفاده می‌شود و بعد برای محکم نمودن آن از چسب مخصوص استفاده می‌شود. این روش شاید سرعت عمل بالایی داشته باشد اما استحکام و ماندگاری کمی دارد و ضمنا امکان هواگیری در این روش در ناخن ها بسیار زیاد است. ضمنا در این روش نیازی به سوهان کاری بعد از کاشت وجود ندارد.

کاشت ناخن قالبی یا دوآل

کاشت ناخن ژله ای یا همان ژلیش که در آن یک لایه ای از ژل شفاف و زخیم بر روی ناخن های طبیعی شما قرار داده میشود و سپس فرم داده میشود. بعضی افراد بعد از مدتی سعی می‌کنند با ناخن‌گیر یا اشیای تیز، کاشت ناخن را جدا کنند. ولی این کار آسیب جدی به بافت صدف ناخن وارد می کند و باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن می­شود.

مشکلات ناخن در صورت کاشت غیر اصولی ناخن

اما یکی از جدیدترین و شیک‌ترین آن‌ها استفاده از لاک شاین دار به رنگ قرمز روی پس زمینه لاک مشکی است. مانند تصویر، ابتدا لاک مشکی براق را روی ناخن‌ها بزنید و بعد از خشک شدن لاک شاینی قرمز را روی آن بزنید. اگر هنگام کاشت ناخن، حد فاصل میان مواد گذاری و کوتیکول رعایت نشود که تقریباً یک میل است، گاشت ناخن شما هوا می گیرد. برای جلوگیری از هوا نگرفتن کاشت ناخن باید درنهایت، سوهان کشی به طور دقیق و با زاویه 45 درجه داشته باشید. بعد از خشک شدن ناخن، پودرهای اضافی را با کمک برس پاک می کند. اگر می خواهید ناخن هایتان رنگی باشید، پودر رنگی را انتخاب کنید، بعد چسب بزنید.

برای این امر از رنگ های خاص مثل صورتی که بسیار مورد پسند دختران می باشد استفاده می کنند. همچنین می توان از طراحی های خاصی روی ناخن استفاده نمود که کاملا دخترانه باشند و مناسب روحیات دختر خانم ها باشند. کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. از آنجای که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا می‌گیرد. دوام انواع کاشت ناخن قالبی بسیار اندک بوده و متاسفانه قابلیت بسیار زیادی در هواگیری و شکسته شدن دارند.

کاشت ناخن دخترانه در صورتی که شما روش قالبی را برای زیباتر کردن ناخن های خود انتخاب کرده اید بهتر است بدانید که این روش دوام چندانی ندارد. در صورت استفاده از این روش ناخن شما ممکن است خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید بشکند و آسیب ببیند. اما از فواید این روش این است که نیازی به کشیدن سوهان ندارد بنابراین خیلی زود کاشت ناخن های شما به اتمام می رسد. از طرفی چون در این روش مواد مصرفی تقریبا زیاد می باشند بنابراین شما مجبور به پرداخت هزینه ی بیشتری نیز خواهید بود. در مقایسه با روش قالبی روش کاشت پودری یکی از روش های بسیار با دوام می باشد. همچنین این روش ناخن های شما بسیار زیباتر نشان خواهد داد.