معرفی انواع شیرآلات صنعتی بلاگ صنعت | kasrasaran

معرفی انواع شیرآلات صنعتی بلاگ صنعت | kasrasaran

البته باتوجه به زینتی بودن آبنماها، گاهاَ آپشن هایی برای متفاوت بودن نحوه پاشش به این تجهیزات اضافه میشود. اما مجموعاَ سعی میشود شیرهای آبنما بصورت ساده طراحی شوند و نحوه‌ی پاشش متفاوت قطرات و جریان سیال بر عهده‌ی افشانک ها گذاشته شود. بطوری که برای قطع کامل جریان، کافیست اهرم را به سمت زیرین حرکت دهید. همچنین برای عبور دوباره‌ی جریانات، کافیست اهرم را به بالا فشار دهید. وظیفه این شیر محدود کردن میزان فشار یک مایع، گاز و بخار از طریق تخلیه مقداری از آن سیال است.

  • البته برای استفاده از آن ها باید بدانیم که چه مدل شیرآلاتی مناسب نظر او اینجاست کار ما است.
  • اتصالات upvc کاربرد فراوانی در صنعت خصوصا در سیستم‌های گردش آب دارد.
  • این کار برای حفاظت از تجهیزاتی می باشد که ممکن است بر اثر این پس ماند ها دچار آسیب دیدگی شوند.
  • اين صفحه حول ميله ای در حدود ٩٠ درجه می‌چرخد و بوسيله اهرمی به قسمت حرکت دهنده شير وصل می باشد.

جنس و ماده به کار برده شده در شیرآلات، بسته به نوع کار متفاوت است. در کارهای ساختمانی از شیرهایی با جنس برنزی، چدنی و برنجی و در مواردی استیل (SS) استفاده می ‌شود. معمولاً جنس شیرآلات در این موارد از فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ و فولاد کربنی است. بسته به نوع شیر و فعالیت، شیرها به وسیله دست یا خودکار باز و بسته می‌ شوند.

انواع شیرآلات از نظر حرکت مکانیکی

با وجود محدودیت‌های چک ولو، این نوع شیر بهترین گزینه برای جلوگیری از برگشت جریان در سیستم پایپینگ محسوب می‌شود. بخش‌های مختلف یک شیر توپی استاندارد در تصویر زیر نشان داده شده‌اند. نکته قابل توجه در مورد عملگرهای هیدرولیکی این است کهبرخلاف عملگرهای نیوماتیکی که حداکثر تا 15 بار فشار می توانند کار کنند، عملگرهای هیدرولیکی می توانند تا 200 بار فشار کار کنند. این امر باعث شد که انسان ها برای مکانیزه کردن شیرها، یک قطعه اضافی که عملگر نامیده می شود را اختراع کنند. در تست هیدرواستاتیکی می توان از آب با سختی پایین، نفت سفید و یا هر مایعی که ویسکوزیته آن در همین حد باشد، به عنوان سیال تست استفاده کرد. استانداردهای بسیار متعدد در زمینه تست و بازرسی شیرآلات وجود دارند.

کاربرد شیرآلات صنعتی

سفت کردن بیش از حد مهره‌های گلند باعث بالا رفتن توان مورد نیاز برای باز و بسته کردن شیر شده و شل بودن آن نیز می‌تواند باعث نشتی از ناحیه ساقه یا استم گردد. سطوح داخلی بدنه شیر که در اثر تماس عضو مسدودکننده جریان با آن، شیر عمل آب‌بندی را انجام می‌دهد،[۷] نشیمنگاه یا سیت نامیده می‌شود. باید در نظر داشت در حالتی که شیر بسته‌است، مجرابند با سیت‌ها در تماس است.

ساقه ولو از قسمت بالا یا با رزوه یا به خار و رابط به عملگر، نصب می شود و از قسمت پایین با روش های پرس، جوش و غیره به مجرابند متصل می گردد. در طراحی خطوط پایپینگ نقاط Seat و Unseat، نیروی لحظه ای بیشتری برای باز و بسته کردن استفاده می شود. بوبین برقی این شیر، دارای ساختار بسیار ساده بوده و در ولتاژهای 220V AC، 24V AC و 24V DC تولید می شود و به راحتی قطع و وصل سیال را انجام می دهد. ولوهای دستی به ولوهایی گفته می شود که گشتاور مورد نیاز آن زیر 500 NM باشد و توسط اپراتور و با دست، نیرو باز و بست آن تامین می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار