سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

ایندکس‌ها شامل تمام اطلاعاتی هستند که موتور‌های جستجو قادر به جمع آوری آن‌ها از وب سایت‌ها بوده‌اند. اگر محتوای سایتی در ایندکس موتور‌های جستجو نباشد، کاربران قادر به پیدا‌کردن و دستیابی به آن نخواهند بود. Indexing یا ایندکس کردن، به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. به بیان دیگر، ایندکس کردن به جمع‌آوری محتوا‌هایی که در روند پروسه Crawling پیدا می‌شوند، گفته می‌شود.

  • چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند.
  • بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد.
  • گوگل محبوب‌ترین موتورجستجو است و 90.8 درصد از سهم بازار جستجو را در اختیار دارد اما بینگ و یاهو تنها 4.6 درصد از بازار جستجو را تشکیل می‌دهند.
  • شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد، اما سبب می‌گردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ می کنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند.
  • 1- اول کلمات کلیدی که برای آن‌ها رنک شده‌اید را بیابید.99.58 درصد snippetها مربوط به صفحاتی است که با آن کلمه کلیدی‌ در صفحه اول جای دارند.

در این بخش قرار است تا بخشی از این ترفندها را برای شما بازگو کرده و درباره آن‌ها نکاتی را بیان کنیم. درواقع شما با استفاده از این ابزار توانایی این را دارید که برای سایت خود یک نقشه تهیه کنید. نقشه‌ای که به شما کمک کند تا گوگل بتواند به راحتی سایت شما را کراول کرده و به روز رسانی مناسبی را برای سایتتان به وجود آورد. وقتی استراتژی خود را مشخص کردید طبق آن می‌توانید گام به گام پیش بروید و با استفاده از یک سری ابزارها می‌توان سایت خود را آنالیز کنید و نتیجه را ببینید. برخی از کسب‌وکارها که عملکرد مناسبی نداشتند با ارائه این آپدیت ارتقا یافتند. این آپدیت همان الگوریتمی است که کلمات ناشناس را حدس‌زده و نتایج مشابه را برای شما نشان می‌دهد.

الگوریتم دزد دریایی (pirate) سال ۲۰۱۲

از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاش‌های آن‌ها آگاهی ندارید. به نتیجه رسیدن سئو شبیه موفقیت در یک ماراتن طولانی که نیاز به برنامه ریزی و تنظیم یک استراتژی سئوی برنده و صبر کافی دارد. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است.

✔️ گوگل ادسنس

به این ترتیب مشکلات سایت و سئوی آن مشخص شده و می‌توان برای اصلاح آن اقدامات لازم را به عمل آورد. علاوه بر دسته بندی قبلی که برای کلمه کلیدی ذکر شد، کلمه کلیدی را براساس اندازه و طول کلمه نیز می‌توان دسته بندی کرد. در واقع با استفاده از اندازه کلمه کلیدی، آن‌ها به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، سازگار کردن سایت با موبایل نیز می‌تواند راهکاری مناسب برای بیشتر دیده شدن سایت باشد.

در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید. منظور از الگوریتم گوگل تمام آن الگوریتم های کوچک، سیستم های یادگیری ماشینی و تکنولوژی هاییست که گوگل از آنها برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار