سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

در واقع این بخش از سئو به بهینه‌سازی محتوای شما و عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو می‌پردازد. از انواع مختلف محتوا می‌توان متن، تصویر، ویدیو و محتوای صوتی و از عناصر قابل مشاهده برای موتورهای جستجو می‌توان تگ‌های HTML و داده‌های ساختاریافته را نام برد. موتورهای جستجو اجرای فرایند های سئو را به همه وبسایت ها توصیه می‌کنند. سئو کردن وبسایت هم برای تجربه کاربر و هم برای رتبه‌بندی SERP مفید است. با ارائه محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده می‌کند، می توانید بصورت رایگان به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید. یکی از قسمت های سئو خارجی که همچنان دارای اهمیت زیادی است، میزان و کیفیت بک لینک ها به وبسایت است.

  • ایجاد چند بلاگ و وبسایت برای ساخت لینک دستی به وبسایت A جهت بهبود رتبه توسط گوگل.
  • این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد.
  • یکی دیگر از معیار‌های اساسی در بهینه سازی موتور‌های جستجو (Seo)، Off Page Seo یا سئو‌ی خارجی است.
  • و در نهایت می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید.
  • اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید.

کشینگ (Caching) فرآیندی است که در آن بخش هایی از صفحه شما (چه توسط سرور یا مرورگر بازدیدکننده) به خاطر سپرده می شود تا بارگذاری بعدی آن صفحه بسیار سریعتر شود. شما باید در موضوعی که در مورد آن می نویسید متخصص باشید و در هنگام نوشتن محتوا آن را ثابت کنید. یک راه عالی برای برنامه ریزی و سازماندهی موضوعات محتوا استفاده از به اصطلاح “هاب محتوا” است. آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

در واقع سئو را از قالبی دیگر می‌توان به سه بخش تقسیم کرد که دو بخش اصلی آن، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید هستند. پس از شکل گیری و راه اندازی این دو بعد از سئو، بخشی دیگر به نام سئوی کلاه خاکستری نیز به آن‌ها اضافه شد. در ادامه به نکاتی بیشتر از این سه بخش از سئو اشاره خواهیم کرد و درباره آن‌ها حرف خواهیم زد. گوگل با وجود شباهت بین این دو کلمه‌ کلیدی دو مجموعه کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را نشان می‌دهد.

این الگوریتم را می توان استارت جدا شدن گوگل از سایر موتور های جستجو دانست. هنگام تولید محتوا برای وبلاگ همیشه سعی کنید که ساختار را در نوشته‌هایتان رعایت کنید. برای رعایت ساختار عنوان را با سرنویس1 (H1)، تیترهای اصلی را با سرنویس2 (H2) و زیر شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 و… این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران را. یعنی چه؟ یعنی برعکس سئوی کلاه سفید، در سئوی کلاه سیاه سعی بر فریب موتور جستجو، سوءاستفاده از ضعف‌ها و دور زدن قوانین آن است.

آنالیز تخصصی سئوکار

برداشت شما از این موضوع کاملاً درست بوده و ما هم بخاطر این موضوع بود که تصمیم گرفتیم این صفحه رو درست کنیم. امیدواریم همه بتونن از این آشنایی به بهترین شکل استفاده کنن تا هر دو طرف (سایت ها و گوگل) بتونن رشد کنند. توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستاره‌ای استفاده نکنید.

آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟

برای سایت های ایرانی معمولا هاست داخلی گزینه بهتری است به شرط آنکه کیفیت بالایی داشته باشد. سلام دوست عزیز
مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم. شاید این تعریف دقیق ترین و کاربردیترین روش برای ارائه مفهوم سئو نباشد ولی چیزی که در عمل اتفاق می افتد همین است. آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود.

آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیک‌های جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیک‌ها به طور کامل آشنا شوید. اما قبل از درآمدزایی ریالی و یا دلاری، باید از یک فیلتر آموزش سئو عبور کرده باشید. در این مقاله 4 روش رایج برای تعیین هزینه انجام پروژه سئو را معرفی و مزایا و معایب هرکدام را بررسی میکنیم. همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند.

برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند. نسخه موبایل محتوای شما باید به نحوی باشد که کاربر محتوا را با همان کیفیتی که در دسکتاپ می‌بیند، در موبایل هم ببیند. Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح  پنالتی شوید. البته این 3 گام می‌توانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است.

هدف آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف زمان بیشتر کاربران در نتایج جستجو است. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند. یکی از دلایل این موضوع علاقه بیشتر کاربران به مطالبیست که به صورت عمیق تری به موضوع مورد نظر آنها پرداخته اند. گوگل آنالیتیکس ابزاری ساخته شده توسط گوگل است که داده های مربوط به ترافیک وب سایت را گزارش می کند. از جمله مهمترین پارامترهای گزارش شده می توان به مکان جغرافیایی کاربر، تعداد صفحات بازدید شوه و میانگین زمان حضور کاربران در سایت اشاره کرد.

به عنوان مثال داده های گرفته شده از وب سایت هایی مانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است. می‌توانید یکی از بخش‌های پیش‌فرض (مانند ترافیک ارگانیک، ترافیک موبایل) را انتخاب کنید یا یک بخش جدید ایجاد و ذخیره کنید تا بدین شکل گردش کار خود را سرعت ببخشید. گزارش Performance یک نمای کلی از عملکرد سایت شما در نتایج جستجو را به شما ارائه می دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار