راهنمای خرید هارد کامپیوتر: انتخاب بهترین هارد و انواع هارد اکسترنال، اینترنال و SSD

برای مثال پیشوند مگا همچنین به صورت ۱۰ به توان ۶ بیان می‌شود که تقریباً معادل ۱۰۰۰۰۰۰ است. کاربردهای مشابه برای اندازه‌های بزرگ‌تر با پیشوندهای دیگر به کار می‌روند. این نتایج در تفاوت‌های محاسباتی بین سازندگان دیسکها به صورت ظرفیت و مشخصات سیستم بیان می‌شوند. برای مثال ماکروسافت ظرفیت دیسکها را هم به صورت دهدهی با افزایش ارقام تا ۱۲ تعریف کرده و هم به صورت دودویی با افزایش ارقام تا ۳.

  • اگر بخواهیم سراغ سرورهای رده بالاتر برویم باید سراغ NAS استوریج و SAN استوریج برویم.
  • اگر نیاز به جابه‌جایی مداوم هارد اکسترنال ندارید یا ظرفیت بالای هارد مورد نیز شما است، مدل رومیزی مناسب شماست.
  • البته در این راه آی بی ام تنها نبود و بازیگران دیگری نیز در این عرصه حضور داشتند.
  • بدین ترتیب تا شما هم دقیقا همان ابزار را نداشته باشید نمی‌توانید ادیت شدن یا نشدن هارد را تشخیص دهید.
  • حالا اگر این نوع هارد را در کامپیوتر معمولی استفاده کنید، به خاطر پرش ها و خوانش های زیاد، هارد دیسکی که هزینه بیشتری هم برای آن صرف کرده‌اید، از دست خواهید داد.

شما با خرید این محصول می‌توانید طیف گسترده‌ای از حافظه‌ی ذخیره سازی را در اختیار داشته باشید و قدرت انتخاب از بازه ۵۰۰ گیگابایت تا ۶ ترابایت به شما داده شده است. تیم جانسون با روش‌های مختلف ذخیره سازی اطلاعات روی نوار مغناطیسی آشنا بودند و راه ذخیره اطلاعات را روی دیسک‌های مغناطیسی و فلزی پیدا کردند. اولین نسخه تجاری هارد درایو با عنوان RAMAC که مخفف Random Access Method of Accounting and Control است با اندازه بزرگ در حد کمد ارایه شد. ظرفیت آن فقط 5 مگابایت بود و قیمتش پنجاه هزار دلار یعنی ذخیره هر مگابایت ده هزار دلار تمام می‌شد. هارد درایو در کامپیوتر تعبیه می‌شد و دیگر نمی‌توانستیم آن را خارج کنیم. از مواردی که هنگام تهیه هارد باید به آن توجه داشته باشید ، نوع و ابعاد هارد می باشد.

هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال 3 ترابایت ‎Ultrastar 7K4000

هارد دیسک به قطعه ای گفته می شود که تمام اطلاعات رایانه شما بصورت دائمی در آن ذخیره می شود، از فایل های سیستم عامل دستگاه گرفته تا اسناد کاری مهمی که نباید آنها را از دست بدهید و غیره. بنابراین ایده خوبی است که درباره انواع هارد دیسک اطلاعات بدست آورید. هاردهای اکسترنال – External Hard Disk Drive، مستقل هستند و امکان ذخیره اطلاعات را در خارج از کامپیوتر و سرور فراهم می‌کنند. این هاردها معمولا در قاب های محکم قرار دارند و از طریق USB یا FireeWire به سیستم وصل می‌شوند. مطالعه مقاله “هارد اکسترنال، مزایا و معایب آن و نحوه رفع خطا و ارتباط با سیستم های مختلف” را از دست ندهید. از بین انواع هارد، چه هاردی بخریم؟ هارد درایوها انواع مختلفی دارند و چاره ای نیست جز اینکه بسته به نوع استفاده از آن‌ها از بین محصولات موجود در بازار انتخاب مناسبی انجام دهید.

خرید هارد دیسک با قیمت مناسب

ارتقای هارد در لپ تاپ به این آسانی نیست و باید سایت تولیدکننده را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی هارد را تعویض کنید. هارد دیسک، دستگاه ذخیره سازی اطلاعات به صورت دایمی و پایدار است یعنی با قطع برق و یا خاموش شدن سیستم، اطلاعات هارد باقی می‌ماند تا زمانی که خودمان آن را پاک کنیم. این دقیقا نقطه‌ای است که تفاوت هارد درایو و رم چیست را مشخص می‌کند. اطلاعات در رم، به صورت دایمی و پایدار ذخیره نمی‌شود و با قطع برق، محتویات رم پاک می‌شود. برای ذخیره سازی دیتاهایی که در بلند مدت مثلا 5 یا 10 سال به آنها رجوع نمی‌کنیم (آرشیو اطلاعات)، از نوارهای مغناطیسی یا Tape ها استفاده می‌کنیم.

هارد دیسک اینترنال

برخی هاردها حالت مستقل دارند و به صورت اکسترنال و خارجی استفاده می‌شوند و برای افزایش فضای ذخیره سازی کاربرد دارند. اگر ظرفیت بالا لازم دارید، هارد اینترنال و اگر قابلیت حمل لازم دارید، هارد اکسترنال را انتخاب کنید. پس هارد اکسترنال بهتره یا اینترنال؟ کاملا بستگی به گاربری شما دارد. در ادامه به بررسی نکاتی در انتخاب هارد مناسب و مشخصات هارد اینترنال خوب می‌پردازیم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار