دوره آموزشی تعمیرات تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا | آموزشگاه آپادانا تبریز

دوره آموزشی تعمیرات تجهیزات پزشکی مجتمع آموزشی آپادانا | آموزشگاه آپادانا تبریز

تجهیزات پزشکی اغلب شامل دستگاه‌های پیشرفته و حساسی مانند تجهیزات جراحی، اندازه‌گیری‌های پزشکی، سیستم‌های اطلاعات پزشکی و غیره هستند. بنابراین، نیاز به دانش و تجربه فنی بسیار بالا و دقت بالا برای تعمیرات و خدمات تعمیراتی در این تجهیزات وجود دارد.از سوی دیگر، تجهیزات دندانپزشکی معمولا شامل دستگاه‌هایی مانند یونیت، دستگاه‌های برش و ابزارهای دندانپزشکی است. این دوره آموزشی کوتاه‎مدت برای تکنسین‎های تعمیرات تجهیزات پزشکی، کارشناسان، دانشجویان و دانش‎آموختگان رشته‎های مرتبط با تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، شرکت کنندگان در آموزشگاه آپادانا در تبریز، مهارت های فنی و تخصصی را در زمینه تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به دست خواهند آورد.

  • به بیان دیگر دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی را می‌توان کسب مهارت عملی در رشته مهندسی پزشکی در نظر گرفت.
  • علاوه بر این، این مهندسان در دفاتر تجاری کار و در آنها تصمیمات تجاری را اتخاذ یا پشتیبانی می‌کنند.
  • اما در حالت کلی این تجهیزات به هر گونه ابزار، وسایل و تجهیزاتی گفته می شود که در علم پزشکی برای تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.
  • مهندسین پزشکی برای سرعت بخشیدن به نوآوری در زمینه فناوری پزشکی مورد نیاز هستند، فناوری‌هایی مثل چاپ سه‌بعدی و سیستم‌های میکروالکترومکانیکی.

با توجه به تعداد زیاد تجهیزات پزشکی که در مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها وجود دارد، همیشه نیاز به تعمیرکاران با تخصص کافی و مهارت در تعمیرات تجهیزات پزشکی وجود دارد. شرکت احیاطب شهریار با بیش از 15 سال سابقه در تعمیر تجهیزات پزشکی و همچنین پرورش مهارت‌جویان متعدد و معرفی ایشان به بازار کار، فعالیت خود را با هدف افزایش کیفیت خدمات تعمیر تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی آغاز کرد و همواره سعی را بر این داشت که در مسیر هدف خود حرکت کند. شرکت در دوره هاي مهارت آموزی و آموزش مهندسی پزشکی یکی از راه هایی است که می تواند خلاء مهارتی دانشگاه ها را پر کند. دوره های آموزشی متعددی در راستای مهارت آموزی در حوزه تجهيزات پزشکی برگزار مي شود که یکی از آنها مجتمع فنی تهران پایتخت است.

تعمیر تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

البته این همه‌ چیز در مورد رشته مهندسی پزشکی نیست، بلکه باید گفت که آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در دوره آموزش مهندسی پزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی بوده که بیشترین تاکید روی تعمیرات برد دستگاه های پزشکی است. بعد از شناخت قطعات الکترونیکی، ابزارها جهت تست و اندازه گیری و خارج کردن و جازدن آموزش داده می‌شود. برای اینکه همه‌ چیز را در مورد رشته مهندسی پزشکی بدانید، باید گفت که در این رشته بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور و بردهای اینورتر در لوازم پزشکی آموزش داده و در کارگاه حداقل ۷ مدل مدار تغذیه ارائه می شود. همچنین آموزش مسیریابی بردهای تک لایه، دو لایه و چند لایه از مباحث اصلی در کلاس است. درنهایت ولتاژگیری برد، نقشه خوانی مدار، مسیریابی قطعات SMD الکترونیکی و بررسی آی سی ها و چیپ ست های کنترلر از اهم تدریس این جلسات است.

وسایل زنان و زایمان تجهیزات پزشکی

یکی از بهترین فرصت های شغلی در بازار کار امروز جامعه، نصب، راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی و تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل است. این دستگاه ها که با امکانات بالا وارد کشور می شوند، در صورت خرابی برخی اجزای الکترونیکی از جمله مکانیک یا برد، قابل عیب یابی و تعمیر هستند. بسته به سطح تحصیلات و تجربه، اندازه شرکت و موقعیت جغرافیایی، درآمد شغل مهندس پزشک متفاوت است.

تجهیزات مورد بحث در دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

پر واضح است که تعمیر و نگهداری به موقع تجهیزات دندانپزشکی باعث افزایش ماندگاری آنها خواهد شد. تعمیرات لوازم پزشکی خانگی مورد استفاده از جمله فعالیت شرکت سینا صنعت آرامیس در زمینه تعمیر تجهیزات پزشکی می باشد که شامل دستگاه های مختلف من جمله اکسیژن سازهای خانگی، دستگاه های کمک تنفسی مانند Bipap و Cpap ، دستگاه اندازه گیری فشار خون، دستگاه پالس اکسی متر و … می باشد. امکانات شما، برنامه زمانی شما و بیماران شما شایسته یک شرکت تعمیرات تجهیزات پزشکی هستند که اولویت‌های مشابه شما را داشته باشد. به این ترتیب، می‌دانید که تجهیزات پزشکی شما توسط متخصصان مجاز سرویس می‌شوند که با کمترین زمان خرابی و تا حد امکان هزینه‌های اضافی کار می‌کنند. در نهایت، شما یک ارائه‌دهنده خدمات می‌خواهید که به همان اندازه به ایمنی تجهیزات شما اهمیت می‌دهد و از مشکلات احتمالی مسئولیت برای تسهیلات شما یا آسیب رساندن به بیماران خود جلوگیری می‌کند. همانطور که پیشتر ذکر کردیم؛ تعمیرکاران تجهیزات پزشکی، از درآمد بالایی برخوردار هستند.