عکاس، کارگردان و تهیه کننده Laurent Seroussi به دنبال این است که با راه اندازی برند خود Iconologie، شمع های معطر را وارد مسیری جدید و هنری کند.
سروسی در کار جدید خود، شمعهای معطر لو،ی را تولید کرد که هدف آنها برانگیختن ماهیت جنبشهای هنری بزرگ و شخصیتهای اصلی آنها است، از جمله مارسل پروست، ویکتور هوگو و کولت. هدف این است که «به مردم این امکان را بدهیم تا در محیط و فرآیند خلاقانه چنین الهههایی غوطهور شوند، بلکه از مهارتهای دماغهها، شیشهسازان چیره دست و مقواسازان نیز تجلیل شود.
سروسی با یادآوری اینکه اولین بار به فکر راهاندازی این برند یک دهه پیش بود، گفت: «من همیشه شمعها را دوست داشتم و… همیشه از آنها به ،وان منبع نور طبیعی در بسیاری از ع،برداریها، خلاقیتهای عکاسی، صحنهسازی و موزیک ویدیوها استفاده کردهام. چیزی را که دنبالش بودم پیدا نکردم.»
من پیچیدگی و پیچیدگی را دوست دارم و هرگز نتوانستم پیدا کنم [t،se] در شمعهای معطر… و معمولاً وقتی چیزی پیدا نمیکنم، خودم آن را درست میکنم.
سروسی با تحصیلات بین المللی که شامل École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs و École Boulle در پاریس، سنترال سنت مارتینز در لندن و اتحادیه کوپر در نیویورک است، همواره رویکردی چند رشته ای به دنیای هنر داشته است. با این حال، در حالی که او سالها با ایده راهاندازی Iconologie بازی میکرد، تنها در طول COVID-19 بود که وقت داشت روی پروژه تمرکز کند و در واقع آن را زنده کند.
“من همیشه چند وجهی بوده ام. من تمام جنبه های هنری یک شغل را دوست دارم. چیزی که من به میز میآورم جستجوی کمال است، جنبه مجلل یک شی از زمان تصور تا خلق نهاییاش… من همه کارها را خودم انجام میدهم: طراحی، ع،برداری و تولید.» «بعد از بینایی و لمس، بویایی حس بعدی بود که میخواستم کشف کنم. چگونه آن را زنده کنیم، آن را درک کنیم… من کل چالش را دوست دارم.»
لوران سروسی
شمعهای Iconologie که در منطقه نرماندی فرانسه تولید میشوند، عطرهای هنرمندان را بر اساس محل زندگی، کار و شخصیتشان تجسم و تفسیر میکنند. برای این کار، سروسی آدرس پاریسی هر هنرمند را مطالعه کرد و از هر معماری الهام گرفت.
مراسم آغاز به کار در صدمین سالگرد درگذشت وی در روز جمعه [Nov.18]اولین شمع ساخته شده از مارسل پروست الهام گرفته شد که در خیابان کورسل 45 زندگی می کرد و عطر تند ،یب هل، دارچین و دانه تونکا را منتشر کرد.
شمع دوم ادای احترام به ویکتور هوگو و اقامتگاه نمادین او در 6 Place des Vosges است. این عطر از یک موم چرمی ،یب شده با نت های آویشن، سدر، چوب صندل و ن،اع هندی تشکیل شده است. سومین مورد اختصاص داده شده به کولت، که در خیابان 9 Rue du Beaujolais زندگی می کرد، ،یبی از شمعد،، بنفشه و پاپیروس است.
این سه هنرمند اول انتخابی آشکار بودند، البته به دلیل شخصیتشان، اما همچنین به دلیل آنچه که به ،وان انسان، با آثار هنری، شاهکارها و رابطه منحصر به فردشان با پاریس نشان می دادند. من آنها را به طور کامل مطالعه کردم، در پاریس قدم زدم، از ساختمان ها و پنجره های آنها ع، گرفتم تا فضای آنها را بازسازی کنم. پنجره ای که روی هر شمع می بینید، پنجره واقعی ساختم، است که قبلاً در آن زندگی می ،د.» بنیانگذار با اشاره به گلدان شیشه ای که هر شمع وارد آن می شود، گفت.
Laurent Seroussi/Courtesy of Iconologie
این شمعهای معطر هر کدام با قیمت 145 یورو به تازگی در فروشگاه آنلاین Iconologie عرضه شدهاند. سروسی خاطرنشان کرد: «تولید در مقیاس کوچک ما، که بر اساس سفارش ساخته میشود، به انعطافپذیری ارائه شده توسط دنیای دیجیتال نیاز دارد.
بنیانگذار از قبل هنرمندان بعدی را که الهام بخش شمع های جدید هستند و به مجموعه اضافه می کنند، شناسایی کرده است: نقاش پیر آگوست رنوار، رمان نویس امیل زولا و خواننده ادیت پیاف.
منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/in-search-of-proust-scent-with-iconologie-،nd-candles-1235418963/