1998: Sep،ra اولین در خود را در ایالات متحده باز می کند
1999: Beauty.com راه اندازی شد و عصر تجارت الکترونیک زیبایی را آغاز کرد.
2000100 شرکت برتر در زمینه زیبایی، مجموعا 89 میلیارد دلار فروش داشته اند، در مقابل 232.74 میلیارد دلار در سال 2022.
2001: Chanel Coco Mademoiselle را روانه بازار کرد که در ادامه جانشین عطر Chanel No. 5 به ،وان پرفروش ترین عطر در آمریکا شد.
2002: پس ،زه های حمله تروریستی 11 سپتامبر همچنان احساس می شود زیرا فروش در یک محیط نامشخص مصرف کننده راکد مانده است.
2003: Gucci Westman به ،وان مدیر هنری Lancôme انتخاب شد. 15 سال بعد او خط تولید لوازم آرایش خود را معرفی خواهد کرد.
2004: تب فلانکر به صنعت عطرسازی ضربه می زند و جرقه جنگ بین هنر و تجارت در این دسته را برانگیخته است.
2005: آرایش برای اولین بار در فروش در فروشگاه های ایالات متحده از عطر بهتر عمل می کند.
2006: شرکت Estée Lauder Cos. Tom Ford Beauty را راه اندازی کرد. شانزده سال بعد، کل شرکت را به قیمت 2.2 میلیارد دلار ،یداری کرد که بزرگترین ،ید آن تا به امروز است.
2007: Ulta Beauty عمومی می شود.
2008: گوئینت پالترو Goop را راه اندازی کرد و عصر سلامتی را آغاز کرد.
2009: Raffaella Gregoris مراقبت از پوست باکل را معرفی می کند. با برخی از محصولات حاوی کمتر از دو ماده و بیش از هفت ماده، نوید جنبش زیبایی پاک در آینده را داد.
2010: اولین نمایش اینستاگرام
2011: کانال ،ده فروشی سفر با افزایش فروش از 13.8 میلیارد دلار در سال 2011 به بالاترین سطح قبل از همه گیری ی،ی 31 میلیارد دلار در سال 2018، شروع به کار کرد.
2012: آلیشیا یون هلو + لیلی را راه اندازی کرد و شارلوت چو SokoGlam را معرفی کرد و موج K Beauty را راه اندازی کرد.
2013: آمازون از Premium Beauty رونمایی کرد.
2014: اولین محصولات Glossier راه اندازی شد که عصر صورتی هزاره را آغاز کرد.
2015: کیت های لب کایلی جنر اینترنت را منفجر کرد.
2016: کوتی ،ید تحول آفرین 12.5 میلیارد دلاری خود را در زمینه عطر، لوازم آرایشی رنگی و ،ب و کارهای حرفه ای موی Procter & Gamble تکمیل کرد.
2017: ریحانا Fenty Beauty را با طیف پایه قوی 40 سایه عرضه می کند.
2018: ، ضد آفتاب Unseen Supergoop راه اندازی شد و باعث اختراع مجدد یک دسته شد.
2019: TikTok در ایالات متحده با بیش از 693 میلیون بارگیری در ایالات متحده شروع به کار کرد
2020شارون چاتر، بنیانگذار Uoma Beauty، یک کمپین Pull Up For Change را ایجاد میکند که از شرکتها میخواهد تا تعداد کارمندان سیاهپوست را در همه سطوح برای بهبود مسئولیتپذیری و فراگیری در صنعت آشکار کنند.
2021: تار شدن کانال ها داغ می شود زیرا Sep،ra قراردادی با Kohl’s امضا می کند و Ulta Beauty با Target همکاری می کند تا زیبایی پرستیژ را برای توده ها به ارمغان بیاورد.
2022: برندهایی مانند Maude، Dame و Unbound Beauty زمینه را برای مقوله سلامت ، در ،دهفروشان ایجاد میکنند و بر ارتباط روزافزون بین سلامت، زیبایی و رفاه تأکید میکنند.
منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/25-key-moments-beauty-1235637831/