نیمه اول اگر یک چیز وجود داشت که شیوههای بازاریابی را در هر دو نیمه سال 2022 تعریف میکرد، آن فقط جهش نبود، بلکه جهش مثبت در بازار بازاریابی آن روز بود. در نیمه اول، شاهد بودیم که هر شرکتی ارزش نمکش را دارد که بی،ه ای درباره جنگ در اوکراین منتشر کند. مهم نیست که این برند هنوز در روسیه فعالیت می کند یا نه، هنوز هم عمیقاً با وضعیت اسفناک اوکراین ابراز همدردی می کرد و می خواست کل اینستاگرام از آن مطلع شود.
وقتی بازاریابی تا این حد نمادین می شود، جای تعجب نیست که جستجو برای واقعی و معتبر باشد. بیوتی این را از طریق سفیران برگرفته از «دنیای واقعی» به جای هالیوود بیان کرد. بازیگران زن بیرون هستند، خوانندگان و ورزشکاران حضور دارند. علاوه بر این، هر سوپراستاری که ارزشش را داشته باشد، مشغول راهاندازی مجموعه خود است، بنابراین واقعاً زم، برای حضور در کمپینهای برندهای دیگر ندارند.
ما Ouai ما را تشویق کرد تا با یک سری از چهرههای واقعی، خود واقعیمان باشیم، و لوازم آرایشی لورئال از ستاره Bake-Off، نادیا حسین، پردهبرداری کرد، در حالی که دیور، ستاره نوظهور تنیس، اما رادوکانو را آماده کرد.
و در حالی که ما در حال صحبت در مورد پیوندهای ورزشی هستیم، معاملات اسپانسر ورزشی به سرعت ادامه یافت، از رمینگتون و من،تریونایتد در ژانویه شروع شد، سپس شیسیدو و اف سی بارسلونا در فوریه دنبال شدند. تا اینجای کار، بسیار فرموله است، اما در یک سال آشفتگی مالی، احتمالا زمان اختراع مجدد چرخ نیست. پس از همه، اگر ،اب نیست، آن را تعمیر نکنید – یا حداقل این باید شعار Beiersdorf باشد. مالک Nivea همکاری خود را با باشگاه لیورپول و رئال مادرید در سال جاری تایید کرد.
از زندگی واقعی تا IRL – در سالی که ا،ریت بالا،ه محدودیتهای کووید را رها ،د، جای تعجب نیست که بازاریابی تجربی لحظهای داشته باشد. از پارک گلم کایلی جنر در لندن گرفته تا سفرهای دریایی دیور در رودخانه در پاریس، شاهد مجموعه ای از رویدادهای زیبایی بودیم.
نیمه دوم اما جایی که ستارگان بزرگ در کمپین های زیبایی شرکت ،د، کاملا مجازی بود. بله، امسال سال کمپین های متاورس بود که مایلی سایرس به ،وان آواتار برای گوچی بیوتی ظاهر شد. در واقع، بازی و متاورس در نیمه دوم سال به روندهای قوی تبدیل شدند – میبلین حتی با Zynga همکاری کرد تا به بازار پر سود Gen Z برسد – یک حرکت هوشمندانه با توجه به اینکه نسل های جوان کانال های اجتماعی را به نفع بازی های معمولی کنار می گذارند.
و در حالی که به نظر می رسد کمپین های رسانه های اجتماعی رو به افول هستند، جنرال Z عزیز TikTok هنوز در حال جذب پول بازاریابی است. Superdrug مسابقه استعدادیابی را از طریق پلتفرم مبتنی بر ویدیوی چینی برگزار کرد و جانسون و جانسون حتی به یک روند ویروسی با راه اندازی محصول جدید در یک حرکت بازاریابی مع، پاسخ داده است که ما را به این سوال سوق می دهد که چه ،ی برای چه ،ی بازاریابی می کند؟
بعد چه می شود؟ جدا از ارزش افزوده خود در اخبار مهم غربی، بخش های بازاریابی در سراسر جهان در سال 2022 با چالش قابل توجهی روبرو شدند – چگونه می توان قیمت های بالاتر را به ،یدار، که قبلاً تحت فشار قرار گرفته اند فروخت؟ P&G پاسخی دارد – بر ارزش تاکید کنید، اما تا چه زم، صنعت زیبایی می تواند ،یداران تحت فشار را متقاعد کند که حتی بیشتر از پول نقدی که به سختی به دست آورده اند جدا شوند. نتایج اخیر نشان میدهد که تغییر مشخصی از برندهای لو، به انبوه نشان داده شده است – ،یداران چقدر پایین خواهند آمد؟
منبع: https://www.globalcosmeticsnews.com/marketing-in-2022-all-aboard-the-bandwagon/