تعطیلات در راه است، اما آیا در زمان تورم بالا و ترس فزاینده مبنی بر اینکه یک رکود عمیق در افق است، برندگ، در صنعت زیبایی وجود دارند؟
به گفته مدیران صنعت زیبایی، که بسیاری از آنها آ،ین درآمدهای فصلی خود را در چند هفته گذشته ارائه ،د، پاسخ به طور کلی مثبت است.
برای اولین بار، سو نابی، مدیر اجرایی Coty Inc.، که برندهای آن شامل Cover Girl و Kylie Cosmetics هستند، در حال شرط بندی در یک “فصل تعطیلات بزرگ” است که با شاخص عطر، که معتقد است از شاخص رژ لب، Leonard A پیشی گرفته است، شرط بندی کرده است. تئوری لادر مبنی بر افزایش فروش زیبایی در دوران سخت اقتصادی.
او پس از انتشار درآمد سه ماهه اول مالی 2023 این شرکت گفت: «تعداد بسیار بیشتری از مردم وارد این دسته می شوند و ،ب و کار عطرسازی نیمی از تجارت خود را در ایالات متحده و جاهای دیگر بین نوامبر و دسامبر انجام می دهد. “من فکر می کنم [it] می تواند فصل تعطیلات خوبی باشد.»
ترنگ امین، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Elf، این احساسات را به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که او در مورد فصل تعطیلات آتی “بسیار مطمئن است” که به دلیل تصمیم شرکت برای کناره گیری از تجارت کیت های تعطیلات در سال گذشته، به او کمک کرد.
ما می خواستیم موارد اصلی خود را اولویت بندی کنیم و این استراتژی واقعا برای ما نتیجه داد. ما شاهد افزایش حاشیه های ناخالص در سه ماهه بودیم. امین گفت: ما فروش بسیار خوبی داریم. “من فکر می کنم بینش اساسی این است که Elf، با توجه به مقرون به صرفه بودن آن، یک نام تجاری فوق العاده برای هدیه است، چه آن را در جعبه قرار دهیم و چه مصرف کننده آن را در جعبه قرار دهد. بنابراین ما امسال با همان استراتژی باقی میم،م.»
راب داسلی
وال استریت موافق است. تا این لحظه، این شرکت با عملکرد برتر سهام لوازم آرایشی در سال 2022، با قیمت سهام 51.75 دلار در زمان انتشار، از 33.17 دلار در روز دوشنبه، 3 ژانویه سال جاری، افزایش یافته است.
حتی شرکت Estée Lauder که پیشبینی کل سال خود را در اوایل ماه جاری به دلیل محدودیتهای COVID-19 در چین و تعدادی از بادهای مخالف اقتصاد کلان کاهش داد، در تعطیلات نسبتاً خوشبین به نظر میرسید.
تریسی تراویس، معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی شرکت Estée Lauder Cos. که در حال ،ید تام فورد در قراردادی با ارزش نام تجاری 2.8 میلیارد دلاری است، علیرغم انبوهی از بادهای مخالف انتظار رشد پویا را دارد.
ما انتظار داریم که اقلام هدیه تعطیلات خود فروش بالایی داشته باشند. ما انتظار داریم به طور بالقوه در اینجا در آمریکای شمالی ترافیک تعدیل شود، مطابق با ،ده فروشان ما به ویژه در ایالات متحده و همچنان انتظار داریم ترافیک در هاینان تعدیل شود، اما عموماً ما مشتاق تعطیلات هستیم. من فکر می کنم که ما انتظار رشد قوی داریم و همانطور که می د،د، 11/11 در چین آغاز شده است و ما شاهد نتایج خوبی از بسیاری از برندهای خود در رابطه با 11/11 هستیم.
و شاید عجیبتر از همه، دیو کیمبل، مدیر اجرایی Ulta Beauty همیشه خوشبین، به تعطیلات خوشبین است.
“در کل رده امسال حرکت خوبی وجود داشته است و ،ب و کار ما مطمئنا قوی و سالم بوده است. بنابراین من معتقدم که دسته زیبایی تعطیلات بسیار قوی خواهد داشت.
«ما تعطیلات هر سال را از نظر هدیه دادن و گلمینگ متفاوت از بقیه سالها مید،م. احتمالاً تقاضای سرکوب شده برای آن چیزها وجود دارد. ما در حال پیشبینی فرصتهای زیادی برای گلمینگ هستیم، اما به دلیل اهمیت زیبایی که در زندگی آنها بازی میکند، دوباره هدیه میدهیم.»
حسن نیت
این خوشبینی در حالی است که شرکتهای آرایشی، مانند بسیاری از صنایع دیگر، افزایش قیمتها را در مواجهه با افزایش هزینههای مواد خام و حملونقل اعمال کردهاند.
به ،وان مثال، Elf، که همچنین مالک Keys Soulcare با مشارکت آلیشیا کیز است، در واکنش به هزینههای حملونقل بالاتر و فشارهای تورمی بر حدود دو سوم اقلام، قیمتها را در ماه مارس افزایش داد و یک سوم دیگر را دست نخورده گذاشت و این بر تقاضا تأثیری نداشت. به امین در حال حاضر، او نیازی به افزایش قیمت بیشتر نمی بیند.
Coty و Lauder نیز افزایش هایی را اعمال کرده اند، با این که دومی احتمالاً دور دیگری را در ماه فوریه انجام خواهد داد، اگرچه تراویس جزئیاتی در مورد اینکه کدام بازارها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت ارائه نکرد. هر دو شرکت همچنین گزارش دادند که این افزایش ها بر روی تقاضا تاثیر نمی گذارد.
عوامل اقتصادی منفی دیگری نیز در بازی وجود دارد. موجی از شرکت های فناوری از جمله توییتر، متا و آمازون، هزاران کارگر را در سراسر ایالات متحده ا،اج کرده اند. هزینه گرم ، خانه و پر ، م،ن بنزین در حال افزایش است و با گذشت هفته ها گمانه زنی ها مبنی بر اینکه رکود در راه است قوی تر می شود.
اما تا کنون این به طور متوسط به نظر نمی رسد که هزینه های زیبایی کلی در ایالات متحده را کاهش دهد
بر اساس داده های گروه NPD، فروش لوازم آرایشی پرستیژ در ایالات متحده در سه ماهه سوم سال 6 میلیارد دلار افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش را نشان می دهد.
فروش لوازم آرایش نیز در سه ماهه سوم از سطح قبل از همهگیری سال 2019 فراتر رفت و مجموعا 2.1 میلیارد دلار فروش داشت و آرایش لب به ،وان سریعترین بخش رشد با 32 درصد افزایش، جایگاه خود را به خود اختصاص داد. فروش مراقبت از پوست 14 درصد افزایش یافت و به 1.7 میلیارد دلار رسید که عمدتاً توسط مارک های بالینی و پس از آن مارک های طبیعی هدایت می شد.
لاریسا جنسن، مشاور صنعت زیبایی گروه NPD در بی،های گفت: «فروش و درآمد واحد هر دو برای محصولات زیبایی که در بازار پرستیژ فروخته میشوند دو رقمی رشد میکنند، که نشان میدهد مصرفکنندگان در سال جاری به محصولات زیبایی علاقهمند هستند».
لوازم آرایشی و بهداشتی MAC
در همین حال، فروش عطرها با جهش 13 درصدی به 1.3 میلیارد دلار رسید، با میانگین قیمتها سریعتر از سایر دستههای زیبایی رشد کرد، که به دلیل انتخاب مصرفکنندگان محصولات با غلظت بالاتر و مارکهای لو، که قیمت بالاتری دارند، تقویت شد.
فروش محصولات مو نیز علیرغم اینکه این دسته تبلیغاتی کمتری داشت، به رشد خود ادامه داد و با 23 درصد افزایش به 853.8 میلیون دلار رسید. از سال تا به امروز تا سپتامبر 2022، این دسته کاهش دو واحدی در سهم واحدهای فروخته شده در تبلیغات را تجربه کرد.
بخشی از دلیل ماندگاری زیبایی این است که پس از دو سال محدودیت COVID-19، یک محیط رکودی در حال ایجاد است، به این م،ی که تقاضای زیادی وجود دارد.
نبی گفت: «راهنمای رکودهای گذشته که پس از دوره مصرف بیش از حد اتفاق میافتد، دیگر معتبر نیست. «کتاب بازی جدید درباره افرادی است که مایلند با هم سفر کنند تا دوباره خانوادههایشان را ببینند، تا دوباره دوستان را ملاقات کنند. البته، بخشی از این امر مربوط به تجارت زیبایی است، به ویژه تجارت عطر، تقریباً به بخشی ضروری از مصرف در زندگی مصرف کنندگان تبدیل شده است، زیرا با رفاه و تقویت خلق و خوی مرتبط است.
اولیویا تانگ، تحلیلگر ریموند جیمز، افزود: «امسال به حالت عادی بازگشته است. من نشنیده ام که ،ی در مورد تغییرات احتمالی که ممکن است به دلیل COVID-19 در برنامه های تعطیلات خود ایجاد کند صحبت کند. اگر چیزی باشد آنها برای دو سال اختلال در برنامه های تعطیلات جبران می کنند.”
او معتقد است که تعطیلات کمی مختلط خواهد بود، اگرچه ا،راً خوب است، اما نسبت به تعطیلات اخیر که توسط COVID-19 گرفتار شده اند، احساس بسیار عادی تر خواهد بود. من فکر میکنم مردم هنوز هم میخواهند برای خودشان یک خوراکی زیبا داشته باشند.»
اشلی هلگانز، تحلیلگر در Jefferies، گفت: «از نظر اعتبار، ما همچنان شاهد رشد در همه گروهها هستیم. عطر همچنان برجسته است. آرایش در نهایت از سطح 2019 در واحدها فراتر رفت و فروش و واحدها و فروش هر دو برای سال به صورت سالانه افزایش یافتند، که به ما نشان می دهد که رشد مداوم در فصل تعطیلات وجود خواهد داشت. به نظر نمی رسد در این مرحله کاهش سرعت و تقاضا برای زیبایی وجود داشته باشد.
در حالی که او فکر میکند میتواند فعالیتهای تبلیغاتی بیشتری وجود داشته باشد که عمدتاً توسط فروشگاههای بزرگ هدایت میشود، او گفت که این میتواند منجر به فشار حاشیه سود شود، اما خط برتر باید خوب باشد.
تانگ همچنین خاطرنشان کرد که ممکن است امسال فعالیتهای تبلیغاتی بیشتری وجود داشته باشد، به خصوص که به نظر میرسد شرکتهایی مانند Walmart، Target و Amazon در حال افزایش سطوح تبلیغاتی خود هستند و سعی میکنند مقداری از موجودی خود را پاک کنند. بسیاری از آنها تبلیغات مختلفی دارند. در حال حاضر یک نیروی کامل است. هیچ دستهای تا جمعه سیاه منتظر نیست. بسیاری از برندهای مختلف حتی روز مجردها، 11/11 را انجام می دهند.
به غیر از زیبایی، انتظار میرود هزینههای تعطیلات حتی با وجود چالشهای تورمی اخیر نیز سالم باشد، با پیشبینی فدراسیون ملی ،دهفروشی که ،دهفروشی در ماه نوامبر و دسامبر بین ۶ تا ۸ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد خواهد کرد و به ۹۴۲.۶ میلیارد دلار تا ۹۶۰.۴ میلیارد دلار خواهد رسید. فروش تعطیلات سال گذشته 13.5 درصد نسبت به سال 2020 رشد کرد و به 889.3 میلیارد دلار رسید که رکوردهای قبلی را ش،ت.
متیو شای، رئیس و مدیرعامل NRF گفت: «در حالی که مصرفکنندگان فشار تورم و قیمتهای بالاتر را احساس میکنند، و در حالی که طبقهبندی مستمر با هزینهها و رفتار مصرفکننده در میان خانوادهها در سطوح مختلف درآمد وجود دارد، مصرفکنندگان انعطافپذیر هستند و به تجارت ادامه میدهند.» در مواجهه با این چالشها، بسیاری از خانوارها هزینههای خود را با پسانداز و اعتبار تکمیل میکنند تا بالشتکی ایجاد کنند و در نتیجه فصل تعطیلات مثبتی داشته باشند.»
جک کلینهنز، اقتصاددان ارشد NRF افزود: «فصل ،ید تعطیلات اوایل امسال آغاز شد – روند رو به رشدی در سالهای اخیر – زیرا ،یداران نگران تورم و در دسترس بودن محصولات هستند. ،ده فروشان به این تقاضا پاسخ می دهند، زیرا شاهد چندین رویداد ،ید برنامه ریزی شده عمده در ماه اکتبر بودیم. در حالی که این ممکن است منجر به کاهش فروش برخی از آنها شود، ما انتظار داریم که در ماه های باقی مانده شاهد معاملات و تبلیغات ادامه دار باشیم.
با این حال، هدف در کل فصل چندان صعودی نیست. این شرکت پس از افشای این که سود سه ماهه سوم تقریباً به نصف کاهش یافته است، چشم انداز سه ماهه چهارم خود را کاهش داد زیرا شرکت به کار خود از طریق مشکلات موجودی اضافی و مبارزه با فشارهای تورمی ادامه می دهد.
همانطور که گفته شد، برایان کورنل، مدیر عامل شرکت، گفت که زیبایی، همراه با غذا و نوشیدنی و لوازم ضروری خانه، همچنان یک محرک رشد است.
به طور کلی، Target پیش بینی می کند کاهش تک رقمی پایین در فروش قابل مقایسه در فصل ،ید تعطیلات، با نرخ حاشیه عملیاتی در حدود 3 درصد باشد.
در مورد آنچه در سال آینده ممکن است برای زیبایی در نظر گرفته شود، گزارش جدید بانک سرمایه گذاری هریس ویلیامز بینش هایی دارد.
در دومین نظرسنجی سالانه متوالی خود از علاقه مندان به زیبایی، 93 درصد انتظار دارند که هزینه های خود را برای زیبایی در سال آینده افزایش یا حفظ کنند، در حالی که 66 درصد گفتند که در شرایط رکود اقتصادی هزینه ها را حفظ یا افزایش خواهند داد.
کلی مک فیلیامی، مدیر عامل هریس ویلیامز، گفت: «با وجود سرفصل های کلان، ما شاهد هستیم که مصرف کنندگان زیبایی همچنان به شدت درگیر این دسته هستند. ما آن را به ،وان یک نشانه بسیار دلگرم کننده برای استراتژیک ها و همچنین سرمایه گذاران سهام خصوصی در این فضا می بینیم.”
با حسن نیت از آمازون
قیمتهای بالاتر دلیل اصلی افزایش هزینهها در سال 2022 بود، اما دلایل اصلی دیگر شامل افزایش استفاده از روالهای سلامتی پایدار و ترجیح دادن حق بیمه بود.
از نظر دسته بندی هایی که مصرف کنندگان انتظار دارند بیشتر از سال گذشته ،ج کنند، محصولات مراقبت از آفتاب حاوی SPF در صدر فهرست قرار گرفتند و پس از آن مکمل های زیبایی و سلامتی و سپس درمان های روزانه مراقبت از پوست، درمان های مو و عطرها قرار گرفتند.
در مورد ،، که اعلام ،د در شرایط رکود اقتصادی چه چیزی را کاهش می دهند یا هزینه را حفظ می کنند، 44 درصد گفتند که از تمام محصولاتی که دارند قبل از ،ید محصولات جدید استفاده خواهند کرد، 33 درصد اظهار داشتند که محصولات کمتری را خارج از روال اصلی می ،ند و 31 درصد گفتند که کاهش هزینه های خدمات Trade down پنجمین لیست بود.
مک فیلیامی در پایان گفت: «این دلگرم کننده است که آنها قبل از اینکه معامله کنند، کارهای دیگری را انجام دهند. “من فکر می کنم [beauty spending] نگه خواهد داشت. این مقولهای است که مصرفکنندگان در آن دسته و در بین دستهها انتخاب میکنند، بنابراین نظر ما این است که آنها حتی در دورهای از ضعف اقتصادی، آنچه را که برای روالهایشان مهم است، رها نمیکنند. اما ما فکر میکنیم که اگر مجبور به انجام این کار شوند، میتوانند در این دسته انتخاب کنند.»
منبع: https://wwd.com/beauty-industry-news/beauty-features/high-،pes-،lidays-1235420959/